خبر اولسیاسی

پشت پرده تجمع شب گذشته دربرابر سازمان اطلاعات عراق چه بود؟

یک پایگاه خبری عراقی جزئیاتی از پشت پرده تجمع مسلحانه شب گذشته در بغداد را فاش کرد.

میدل ایست نیوز: یک پایگاه خبری عراقی جزئیات تازه ای از پشت پرده تنش های شب گذشته در بغداد را فاش کرد.

به گزارش پایگاه خبری «تسریبات نیوز» به نقل از منابع آگاه، در پی حمله راکتی روز دوشنبه گذشته به منطقه خضراء بغداد سازمان الحشد الشعبی کمیته ای به ریاست نایب رئیس سازمان حشد، «عبدالعزیز المحمداوی» معروف به ابوفدک برای تحقیق درباره این حادثه تشکیل داد.

این گزارش تأکید کرده که حشد اولین بار بود که چنین کمیته ای تشکیل می دهد.

این گزارش افزوده که این کمیته پس از تحقیقات خود دستور بازداشت سه نفر را که متهمان اصلی حادثه اخیر بودند صادر کرد که یکی از آنها «حسام الازیرجاوی»، از نیروهای بلندپایه عصائب اهل الحق به ریاست «قیس الخزعلی» بود.

در این گزارش آمده که بازداشت این فرد نارضایتی شدید سران عصائب ازجمله رئیس آن را در پی داشته و این باعث شده که الخزعلی نیروهای خود را به تجمع مسلحانه در خیابان فراخواند و در پی آن بود که نیروهای عصائب در برابر دفتر سازمان اطلاعات عراق در بغداد به صورت مسلحانه تجمع کردند.

به گفته این منابع، «هادی العامری»، رئیس ائتلاف فتح، و «قاسم الاعرجی» که او نیز از سران فتح و مشاور امنیت ملی عراق است، برای جلوگیری از تنش وارد عمل شده و نیروهای عصائب را متقاعد کرده که به تجمع خود پایان دهند.

این منابع افزوده اند که تجمع افراد مسلح وابسته به عصائب با مطالبه آزادسازی عضو بلندپایه این گروه بوده، موضوعی که از جانب مقامات عراقی رد و تأکید شده که تحقیقات باید سیر طبیعی خود را طی کند.

شب گذشته و پس از این تشنج های امنیتی، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق نیز با انتشار توئیتی تأکید کرد که  «امنیت عراق امانتی بر گردن ماست، تن به ماجراجویی یا اجتهادات شخصی نمی‌دهیم» و افزود که در این مدت بدون سروصدا و در سکوت برای بازیابی اعتماد ملت و دستگاه‌های امنیتی و نظامی به حکومت تلاش کرده است.

او گفت که ماجراجویی‌های قانون‌شکنان این اعتماد را متزلزل کرده بود.

الکاظمی تأکید کرد که خواستار آرامش برای جلوگیری از درگیر کردن کشور در ماجراجویی‌های پوچ تازه شده بود، اما «اگر لازم باشد آماده رویارویی سرنوشت ساز هستیم».

ساعاتی بعد از این توئیت و بامداد امروز (شنبه 26 دسامبر) دفتر نخست وزیر عراق تصاویر و ویدئوهایی از گشت و گذار شبانه نخست وزیر در خیابان های بغداد منتشر کرد.

منبع
تسریبات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا