اقتصادیخبر اول

افزایش صادرات نفت عراق به امریکا پس از به صفر رسیدن

صادرات نفت عراق به امریکا پس از آنکه به صفر رسیده بود طی هفته گذشته افزایش یافت.

میدل ایست نیوز: اداره اطلاعات انرژی امریکا، امروز شنبه اعلام کرد که صادرات نفتی عراق به امریکا شاهد افزایش 105 هزار بشکه ای در روز طی هفته گذشته بوده است.

این اداره در گزارشی اعلام کرد که میانگین واردات نفت خام امریکا در هفته گذشته از 8 کشور، به 4.675 میلیون بشکه در روز بود که در مقایسه با واردات 4.816 میلیون بشکه ای در روز، 141 هزار بشکه در روز کاهش داشت.

اداره اطلاعات انرژی امریکا بیان کرد که در هفته گذشته و در حالی که پیش از آن صادرات نفت عراق به امریکا به صفر رسیده بود، امریکا روزانه به طور میانگین 105 هزار بشکه نفت از عراق وارد کرد.

این اداره اشاره کرد که بیشترین واردات نفت امریکا در هفته گذشته به ترتیب از کانادا با میانگین 3.204 میلیون بشکه در روز، مکزیک با میانگین 850 هزار بشکه در روز، برزیل با میانگین روزانه 206 هزار بشکه و عربستان با میانگین روزانه 198 هزار بشکه انجام شد.

واردات نفت خام از اکوادور به میزان 73 هزار بشکه در روز، کلمبیا به میزان 71 هزار بشکه در روز و نیجریه با میانگین صادرات 3 هزار بشکه در روز صورت گرفت.

پیش از این اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده امریکا در 19 دسامبر 2020 اعلام کرده بود که صادرات نفت عراق به امریکا طی هفته گذشته به صفر رسیده است و این در حالیست که بنابر اعلام این اداره در 5 دسامبر، صادرات نفت عراق به امریکا به صفر رسیده بود.

امریکا پر مصرف ترین کشور در زمینه نفت است که با مصرف روزانه 19.4 میلیون بشکه که 19.7 درصد از حجم مصرف جهانی را تشکیل می دهد در جایگاه اول از لحاظ حجم مصرف نفت قرار دارد.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا