خبر اولسیاسی

کتائب حزب الله: وقتی صبرمان لبریز شود نه دستگاه امنیت ایران و نه امریکا برای الکاظمی کاری نمی توانند بکنند

مسئول امنيتی کتائب حزب الله عراق بار دیگر نخست وزیر عراق را تهدید کرد که «صبر مقاومت را امتحان نکند».

میدل ایست نیوز: «ابوعلی العسکری»، مسئول امنيتی کتائب حزب الله عراق بار دیگر نخست وزیر عراق را تهدید کرد که «صبر مقاومت را امتحان نکند».

العسکری در توئیتی که در بامداد یکشنبه (27 دسامبر) منتشر کرده نوشت: «منطقه امروز در حالتی ملتهب است و احتمال درگرفتن جنگ فراگیر در میان است و برای همین باید با خویشتنداری فرصت را از دشمن بگیریم و ما آغازگر جنگ نباشیم».

او افزود: «احتمالا عمیات بمباران روزهای اخیر جز به نفع دشمن ما «ترامپ احمق» نباشد و چنین کاری نباید تکرار شود».

با این حال وی تأکید کرد که «پیمان ما با برادرانمان در گروه های مقاومت چه در داخل عراق و چه خارج آن پیمانی مستحکم است و هرچه به آنان آسیب زند به ما آسیب زده و ما پایبند به دفاع از آنها در چارچوب هایی هستیم که میانمان تعیین شده است.»

مسئول امنیتی کتائب حزب الله عراق افزود که برای همین الکاظمی (نخست وزیر عراق) «از امروز نباید تحمل مقاومت را بیازماید چون وقت بسیار مناسب است که گوش او را ببُریم و آنگاه نه دستگاه امنیتی ایران و نه CIA امریکا و نه کسانی که منافع میهن را به تاراج گذاشته اند» کاری برای الکاظمی نمی توانند بکنند.

این اظهارات در حالی مطرح شده که جمعه شب تجمع مسلحانه گروهی از نیروهای عصائب اهل الحق دربرابر دستگاه اطلاعات عراق باعث بالاگرفتن تنش در فضای داخلی عراق شد.

این نیروها به بازداشت یکی از اعضای عصائب به اتهام دست داشتن در حمله راکتی اخیر اعتراض داشته و برای آزادی او دولت را به فعالیت مسلحانه تهدید کردند.

 

همچنین بخوانید:

پشت پرده تجمع شب گذشته دربرابر سازمان اطلاعات عراق چه بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا