خبر اولسیاسی

ائتلاف نصر انحصار سلاح در دست حکومت را خواستار شد/ نسبت به تبدیل کردن عراق به میدانی برای جنگ آشکار هشدار می دهیم

ائتلاف نصر در پارلمان عراق ضمن درخواست انحصار سلاح در دست حکومت، نسبت به تبدیل کردن عراق به میدانی برای جنگ آشکار هشدار داد.

میدل ایست نیوز: ائتلاف نصر در پارلمان عراق خواستار انحصار سلاح در دست حکومت شد و نسبت به تبدیل کردن عراق به میدانی برای جنگ آشکار و درگیری ها هشدار داد.

این ائتلاف در بیانیه ای گفت: ائتلاف نصر از همه نیروها می خواهد تابع منطق حکومت از جمله پایبندی واقعی و جدی به انحصار سلاح در دست حکومت و بر اساس قوانین و نهادهای مرتبط باشند و از مشروعیت آن پیروی کنند، این ائتلاف هر اقدام خارج از اراده نهادهای حکومت عراق را قانون شکنی و تمرد بر حکومت و مشروعیت و منافع آن می داند و این همان چیزی است که مرجعیت عالی دینی عراق هنگامی که خواستار اتخاذ اقدامات شدیدی برای انحصار سلاح در دست حکومت و ایستادگی محکم در برابر مداخلات خارجی در امور کشور شد، آن را بیان کرد.

در ادامه بیانیه ائتلاف نصر آمده است: حاکمیت کشور و امنیت ملت و منافع آن نباید تحت تاثیر تلاش ها، تعارض منافع و جنگ قدرت ها قرار بگیرد؛ حکومت، نهادهای قانونی خود را دارد (پارلمان، دولت و دستگاه قضایی) و همه باید تابع دستورالعمل ها و منطق آن باشند چرا که هرگونه اقدامی خارج از حکومت چیزی به جز آشوب و غارت نیست.

ائتلاف نصر حفاظت از هیئت های دیپلماتیک را بخشی از تعهدات و وظایف حکومت مطابق با قوانین بین المللی و مسئولیت اخلاقی آن دانست و تاکید کرد که جائز نیست عراق به انزوا و در معرض تحریم های بین المللی قرار گرفتن کشیده شود.

نصر همچنین تاکید کرد که به نفع هیچ کس نیست که عراق صحنه درگیری بی ضابطه باشد و به همه طرف های منطقه ای و بین المللی را نسبت به تبدیل کردن عراق به میدانی برای جنگ آشکار هشدار داد و گفت که در صورت خارج شدن کنترل درگیری از دسترس، نمی توان میزان فاجعه ای را که منطقه و جهان گرفتار آن خواهد شد را گمان زد.

ائتلاف نصر در ادامه بیانیه عنوان کرد که دولت عراق امروز با شدید ترین بحران های اقتصادی و سیاسی رو به روست، از این رو همه باید از آن حمایت کرده و آن را تقویت کنند و برای بی طرف ماندن دولت در درگیری ها اقدام کنند تا وحدت، امنیت و رفاه آن تضمین شود.

منبع
هذا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا