خبر اولسیاسی

تاکید برهم صالح و پلاسخرت بر لزوم دور ماندن عراق از درگیری های منطقه ای

رئیس جمهوری عراق و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق بر لزوم دور ماندن عراق از درگیری های منطقه و مخالفت با تبدیل شدن این کشور به صحنه درگیری ها تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: «جنین هنیس پلاسخرت»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق امروز سه شنبه در کاخ السلام بغداد با «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق دیدار و گفت وگو کرد.

دو طرف ضمن بررسی تحولات سیاسی و امنیتی کشور علاوه بر تحولات منطقه ای، بر لزوم تقویت سلطه حکومت و دستگاه های امنیتی در تحقق امنیت و ثبات در کشور و تامین امنیت عمومی و جلوگیری از تکرار جنایت های تروریستی که جان و مال شهروندان را به خطر می اندازد تاکید و به اهمیت تامین امنیت ساختمان های دولتی و هیئت های دیپلماتیک و کارکنان آن در برابر حملات اشاره کردند.

صالح و پلاسخرت همچنین درباره پرونده انتخابات پارلمانی آتی عراق تبادل نظر و بر اهمیت آن تاکید کرده و گفتند شرایط امنیتی مناسب برای برگزاری انتخابات به دور از قدرت سلاح و فشارها باید فراهم شود علاوه بر اینکه فراهم بودن شرایط و نیازهای فنی و اداری که سلامت آن را تضمین کند و مانع از تقلب در انتخابات و دستکاری در اراده رای دهندگان شود را ضروری دانستند.

تحولات منطقه از دیگر مسائل مورد بررسی در این دیدار بود که دو طرف بر لزوم کاهش تنش ها در منطقه و پایبندی عراق به دور ماندن از درگیری ها و مخالفت با تبدیل شدن به صحنه ای برای درگیری ها تاکید کردند.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا