خبر اولسیاسی

آمار اولیه کشته شدگان انفجار در فرودگاه عدن/ سالن فرودگاه با 3 موشک هدف قرار گرفت + فیلم

حمله موشکی به فرودگاه عدن همزمان با ورود هیئت دولت جدید یمن تاکنون 5 کشته و 20 زخمی بر جای گذاشته است.

میدل ایست نیوز: انفجارهایی امروز در فرودگاه بین المللی عدن در جنوب یمن همزمان با ورود هیئت دولت جدید یمن به این فرودگاه برای آغاز به کار خود به وقوع پیوست.

در این انفجارها که در سالن ورودی فرودگاه رخ داد تاکنون 5 نفر کشته و 20 نفر زخمی شدند اما این آمار اولیه انفجار است و احتمال می رود شمار کشته ها و مجروحان افزایش یابد.

«روسیا الیوم» گزارش داد که فرودگاه بین المللی عدن هدف حملات موشکی قرار گرفت که 3 موشک با سالن ورودی فرودگاه برخورد کرد و هنوز امکان حملات بیشتر وجود دارد.

یک منبع محلی تاکید کرد که وزرای دولت جدید و نخست وزیری هیچ آسیبی در این انفجار ندیده اند و رسانه های عربی گزارش دادند که وزرا بلافاصله پس از انفجار به کاخ ریاست جمهوری معاشیق در عدن منتقل شدند.

پیش از این یک هواپیما از عربستان حامل «معین عبدالملک»، نخست وزیر دولت جدید یمن و سایر وزرا علاوه بر وابسته نظامی امارات در در فرودگاه عدن به زمین نشست.

قرار است امروز دولت جدید یمن که بر اساس توافق ریاض و به دستور «عبد ربه منصور هادی»، رئیس جمهور مورد حمایت عربستان در یمن، تشکیل شد آغاز به کار کند.

«عبدربه منصور هادی»، رئیس جمهوری مستعفی یمن، تشکیل دولت جدید طبق توافق ریاض را اعلام و «معین عبدالملک»، را به عنوان نخست‌وزیر انتخاب کرده بود.

رئیس جمهوری مستعفی یمن همچنین تصریح کرده بود که دولت از 24 وزیر که به شکل مساوی میان مناطق شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود، تشکیل خواهد شد.

منبع
اسپوتنیک عربیاسپوتنیک عربیروسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا