خبر اولسیاسی

ظریف در گفت وگوی تلفنی با همتای کویتی خود: امریکا مسئول تبعات هرگونه ماجراجویی علیه ایران خواهد بود

وزیر امور خارجه ایران در گفت وگویی تلفنی با همتای کویتی خود نسبت به تحرکات مشکوک امریکا در منطقه هشدار داد و آن را مسئول پیامدهای ماجراجویی جدید علیه ایران دانست.

میدل ایست نیوز: «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران در تماسی تلفنی با همتای کویتی خود ضمن هشدار نسبت به تحرکات مشکوک امریکا در منطقه، مسئولیت هرگونه ماجراجویی جدید علیه تهران را برعهده واشنگتن دانست.

در بیانیه امروز وزارت امور خارجه ایران آمده است که ظریف در گفت وگویی با «احمد ناصر المحمد الصباح»، وزیر امور خارجه کویت، به بررسی روابط دوجانبه بین ایران و کویت، آخرین رخدادهای منطقه و تبیین دیدگاه جمهوری اسلامی در تضمین امنیت و ثبات فراگیر در منطقه به دور از دخالت خارجی پرداخت.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به برخی از تحرکات مشکوک و آزار و اذیت امریکا در منطقه تاکید کرد که واشنگتن مسئول تبعات هرگونه ماجراجویی احتمالی خواهد بود.

در همین راستا نماینده ایران در سازمان ملل متحد نیز در نامه ای به این سازمان نسبت به پیامدهای هرگونه ماجراجویی امریکا علیه ایران هشدار داد.

این تحرکات و اقدامات در حالی صورت می گیرد که سالروز شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه ایران 3 ژانویه 2021 است.

پیش از این در 3 ژانویه 2020 امریکا در عملیات تروریستی پهپادی، خودرو حامل شهید سلیمانی  را هدف حمله قرار داد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا