اجتماعیسرخط خبرها

بازگشایی تمامی گذرگاه های مرزی عربستان از امروز

وزارت کشور عربستان اعلام کرد که از امروز تمامی گذرگاه های کشور بازگشایی می شود.

میدل ایست نیوز: عربستان اعلام کرد که تمامی گذرگاه های مرزی خود را از امروز یکشنبه پس از آنکه به مدت دو هفته و در نتیجه نگرانی از انتشار گونه جدید ویروس کرونا بسته بود، بازگشایی می کند.

وزارت کشور عربستان با صدور بیانیه ای گفت: تمامی اعمال پیشگیرانه برای انتشار گونه جهش یافته ویروس کرونا از جمله تعلیق تمامی پروازها و ورود به کشور از طریق گذرگاه های مرزی زمینی و دریایی ساعت 11 امروز یکشنبه مطابق با ضوابط مشخص به پایان رسید.

عربستان هنوز برخی از اقدامات پیشگیرانه از جمله ورود شهروندان کشورهایی که گونه جدید ویروس کرونا در آن گسترش یافته از جمله بریتانیا و آفریقای جنوبی به عربستان به شرط 14 روز قرنطینه شدن را متوقف نکرده است.

عربستان همچنین برای شهروندان این کشورها شرط گذاشته که برای ورود به کشور پس از 14 روز قرنطینه شدن باید آزمایش پی سی آر بدهند تا عدم ابتلای آنها به ویروس کرونا ثابت شود.

این کشور ورود شهروندان عربستانی و موارد ضروری به کشور را از کشورهایی که گونه جهش یافته ویروس کرونا در آن منتشر شده نیز مشروط به 14 روز قرنطینه شدن در منازلشان کرده است.

گفتنی است عربستان در 21 دسامبر 2020 تمامی گذرگاه های مرزی خود را به علت انتشار گونه جدیدی از ویروس کرونا در برخی از کشورها بست.

گونه جهش یافته ای از ویروس کرونا طی هفته های اخیر در بریتانیا، دانمارک، هلند، استرالیا، امارات و اردن مشاهده شده بود

منبع
الخلیج اونلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا