اجتماعیسرخط خبرها

«حسان دیاب» با اشاره به آمار نگران کننده کرونا: احتمال تعطیلی دو یا سه هفته ای کشور وجود دارد

نخست وزیری دولت پیشبرد امور لبنان نسبت به وضعیت سخت کشور در مقابله با ویروس کرونا ابراز نگرانی کرد و احتمال داد کشور به مدت دو یا سه هفته تعطیل شود.

میدل ایست نیوز: «حسان دیاب»، نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان امروز دوشنبه نسبت به وضعیت کرونا در کشور با توجه به گسترش انتشار آن و نبود تخت های خالی در برخی از اتاق های مراقبت ویژه ابراز نگرانی کرد و احتمال داد که کشور به مدت دو هفته تعطیل شود.

دیاب در نشست کمیته وزارتی پیگیری ویروس کرونا گفت: همه اقدامات ممکن در سطح کشور را انجام دادیم اما پایبندی مردم به اقدامات مثبت نبود و متاسفانه شهروندانی هستند که هنوز و تا امروز خطر ویروس کرونا را قبول ندارند.

وی در آغاز این نشست تاکید کرد که مقابله با این ویروس فقط از طریق تدابیر نظری و اقدامات در سطح شهر امکان پذیر نیست می توان کشور را تعطیل کرد، می توان ممنوعیت آمد و شد اعمال کرد اما امکان پیگرد تمامی افراد جامعه وجود ندارد.

نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان گفت که وضعیت الان کشور تمام فرق کرده است چرا که ابتدا انسجامی میان اقدامات کشور و همراهی شهروندان با این تدابیر وجود داشت اما امروز وضع کاملا فرق می کند.

دیاب اظهار داشت که در برخی از اتاق های مراقبت ویژه تخت خالی وجود ندارد، کشور وضعیت بسیار سختی دارد و باید اقدامات فوق العاده و شدیدی اتخاذ شود و سخت گیری در اجرای تدابیر وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد که مقابله با کرونا نیاز به آگاهی جامعه در تعامل با تدابیر و اقدامات پیشگیرانه دارد.

دیاب احتمال داد که کمیته ویژه پیگیری ویروس کرونا این هفته، تصمیم به تعطیلی کشور به مدت 2 یا 3 هفته بگیرد.

منبع
اسکای نیوز عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا