خبر اولسیاسی

فرماندهی پدافند هوایی عراق: هیچ هواپیمایی بدون هماهنگی و مجوز وارد حریم هوایی کشور نمی شود

فرماندهی پدافند هوایی عراق تاکید کرد که حرکت همه هواپیماها در کشور تحت کنترل و نظارت است و هیچ هواپیمایی بدون هماهنگی و مجوز وارد حریم هوایی عراق نمی شود.

میدل ایست نیوز: فرماندهی پدافند هوایی عراق امروز دوشنبه تاکید کرد که حرکت همه هواپیماها در عراق تحت کنترل و نظارت است.

سرلشکر ستاد «معن السعدی»، فرمانده پدافند هوایی عراق در گفت وگویی با خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت: «مصطفی الکاظمی»، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، «جمعه عناد سعدون»، وزیر دفاع و «عبدالامیر یارالله»، رئیس ستاد ارتش عراق از فرماندهی پدافند هوایی عراق و توسعه آن حمایت می کنند.

وی با اشاره به اینکه فرماندهی پدافند هوایی عراق از بخش های فعال در حفاظت از کشور است و برای تامین حفاظت بیشتر از کشور و تجهیز تسلیحاتی در اولویت قرار دارد، تصریح کرد که تلاش هایی برای خرید سلاح های پیشرفته و سامانه های راداری و تجهیزات مقابله ای بزرگتر صورت گرفته است.

السعدی توضیح داد که کار فرماندهی پدافند هوایی، فنی رزمی است چرا که با تکیه بر سامانه های راداری، مقابله ای و انهدام توپخانه و راکت و موشک فعالیت می کند و این سامانه ها به شکل مرتبط و کنترل شده از سوی مرکز عملیات اصلی کار می کنند از این رو همه هواپیماهایی که وارد کشور می شوند زیر نظر فرماندهی پدافند هوایی قرار دارند.

وی تاکید کرد که هیچ هواپیمایی بدون هماهنگی و کسب مجوز از فرماندهان عالی در نیروهای مسلح عراق وارد حریم هوایی کشور نمی شود.

فرمانده پدافند هوایی عراق ضمن اشاره به اینکه برخی اوقات تعرضاتی از سوی هواپیماها صورت می گیرد و این تعرضات به مراجع نظامی اطلاع داده می شود بیان کرد که برخی اوقات نیز بعضی از هواپیماها در مسیری که ممنوع است وارد می شوند و قوانین را نقض می کنند.

السعدی اظهار داشت که حرکت هواپیماها در کشور تحت کنترل و نظارت است و مواردی که برخی هواپیماها قوانین را نقض می کنند امکان مقابله با آنها از طریق سلاح های پدافند هوایی وجود دارد.

وی گفت که فرماندهی پدافند هوایی عراق به حمایت و توانایی های بیشتری برای اعمال کنترل بیشتر در کشور نیاز دارد، زیرا تعرضاتی در شمال عراق صورت می گیرد که با تقویت توانایی های پدافند هوایی، حریم هوایی کشور به صورت کامل تحت کنترل قرار می گیرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا