خبر اولسیاسی

مخالفت ائتلاف سائرون با هرگونه تلاش برای تعویق انتخابات آتی

ائتلاف سائرون اعلام کرد با هر گونه تلاش برای تعویق انتخابات زودهنگام به بهانه عدم توافق بر سر قانون دادگاه فدرال مخالف است.

میدل ایست نیوز: ائتلاف سائرون با هر گونه تلاش برای تعویق انتخابات زودهنگام به بهانه عدم توافق بر سر قانون دادگاه فدرال که قرار است ششم ماه ژوئن برگزار شود، مخالف است.

«سلام الشمری»، عضو ائتلاف پارلمانی سائرون در بیانیه‌ای اعلام کرد: این ائتلاف موافق مشروعیت‌بخشی کامل به انتخابات آتی است و این امر بدون تعیین‌تکلیف قانون دادگاه عالی فدرال محقق نخواهد شد.

الشمری اظهار داشت: اغلب فراکسیون‌های سیاسی خواهان تصویب همه قوانین ضمانت‌کننده برگزاری انتخاباتی آزاد، سالم و شفاف هستند تا فرصتی گسترده به همه افراد شایسته و سالم برای نمایندگی ملت عراق و سوق دادن کشور به وضعیتی بهتر داده شود.

این عضو ائتلاف سائرون برگزاری انتخابات پارلمانی را بدون تسریع در تصویب قانون جامع دادگاه فدرال را تکذیب کرد و اظهار داشت: سائرون با هر گونه تلاشی برای تعویق انتخابات به بهانه عدم توافق بر سر قانون دادگاه فدرال مخالف است و آن را دلیلی آشکار بر از دست دادن پایگاه اجتماعی این گروه‌ها می داند.

الشمری در پایان اظهار داشت که سائرون هفته آینده به هنگام از سر گرفته شدن نشست‌های پارلمان خواهان اولویت‌دهی به تصویب قانون دادگاه فدرال خواهد شد.

«مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق پیشتر 6 ژوئن سال جاری را به عنوان زمان برگزاری انتخابات پیش از موعد اعلام کرده است.

همچنین بخوانید:

اختلال در حدنصاب اعضای دادگاه فدرال عراق؛ مانعی بر سر راه برگزاری انتخابات پیش از موعد

 

منبع
روداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا