خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

«انور قرقاش»: ترکیه شریک تجاری نخست ما در منطقه است/ هیچ دشمنی با آنکارا نداریم

وزیر مشاور در امور خارجه امارات اعلام کرد ابوظبی شریک تجاری نخستِ آنکارا در خاورمیانه است.

میدل ایست نیوز: «انور قرقاش»، وزیر مشاور در امور خارجه امارات اعلام کرد ابوظبی شریک تجاری نخستِ آنکارا در خاورمیانه است.

قرقاش در کنفرانسی مطبوعاتی تصریح کرد: امارات شریک تجاری شماره یک ترکیه در خاورمیانه است و ما هیچ دشمنی با این کشور نداریم.

این مقام ارشد اماراتی تاکید کرد: مشکل اساسی ابوظبی، نگرش راهبردی ترکیه است، آنکارا خواهان ایفای نقشی مهم و گسترده در منطقه است و این کار به ضرر کشورهای عربی انجام می شود.

وی افزود: مشکل اصلی درخصوص ترکیه و ایران به مداخله این دو کشور در حاکمیت و منافع کشورهای عربی بازمی گردد و پر کردن شکاف موجود میان شورای همکاری به تقویت هر چه بیشتر توافق گروهی درقبال مسائل ژئواستراتژیک، علیرغم اختلاف رویکردها خواهد انجامید.

قرقاش با اشاره به بحران شورای همکاری گفت: اختلافات در شورای همکاری به پایان رسید.

وی گفت: ترانزیت و مبادلات تجاری میان کشورهای شورای همکاری ظرف یک هفته از امضای توافق از سر گرفته خواهد شد و هیچ بحرانی نمی تواند دائمی و همیشگی باشد.

شورای همکاری در نشست روز سه‌شنبه گذشته خود که با حضور سران کشورهای عضو در شهر العلا عربستان برگزار شد، شاهد امضای توافقی برای پایان دادن به بحران قطر با چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر و برقراری مناسبات دیپلماتیک کامل میان این کشورها و بازگشایی مرزهای هوایی و زمینی بود.

مناسبات ترکیه و امارات طی سال گذشته با تنش بی‌سابقه‌ای همراه بوده است به طوری که «خلوصی آکار»، وزیر دفاع ترکیه در ادامه تنش‌های موجود میان دو کشور تاکید کرده بود ابوظبی به منافع آنکار در لیبی و سوریه آسیب وارد کرده و ترکیه در زمان و مکان مناسب به این اقدامات امارات پاسخ خواهد داد.

منبع
الخلیج اونلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا