اقتصادیخبر اول

صادرات نفتی عراق و عربستان به امریکا به صفر رسید

اداره اطلاعات انرژی امریکا از به صفر رسیدن صادرات نفتی عراق و عربستان به امریکا خبر داد.

میدل ایست نیوز: اداره اطلاعات انرژی امریکا امروز شنبه اعلام کرد که صادرات نفتی عراق و عربستان به امریکا طی هفته گذشته به صفر رسید.

این اداره در بیانیه ای گفت: میانگین واردات نفت خام امریکا طی هفته گذشته از 4 کشور به 4.792 میلیون بشکه در روز با افزایش 197 هزار بشکه ای در روز نسبت به هفته پیش رسید.

این بیانیه افزود: امریکا طی هفته گذشته نفت خام از عراق و عربستان وارد نکرد و این در حالیست که دو کشور به ترتیب 123 و 118 هزار بشکه در روز به امریکا صادر کردند.

اداره اطلاعات انرژی در ادامه بیان کرد که بیشتر واردات نفتی امریکا در هفته گذشته از کانادا با میانگین واردات روزانه 3.894 بشکه در روز، مکزیک با میانگین 520 هزار بشکه در روز و کلمبیا با میانگین روزانه 337 بشکه انجام شد.

میزان واردات نفت خام امریكا از نیجریه به طور متوسط ​​41 هزار بشكه در روز بود، در حالی كه هیچ نفت خامی از برزیل یا اكوادور وارد نشد.

پیش از این نیز اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده امریکا در تاریخ 5 دسامبر اعلام کرده بود که صادرات نفت عراق به امریکا طی یک هفته به صفر رسیده است.

امریکا پر مصرف ترین کشور در زمینه نفت است که با مصرف روزانه 19.4 میلیون بشکه که 19.7 درصد از حجم مصرف جهانی را تشکیل می دهد در جایگاه اول از لحاظ حجم مصرف نفت قرار دارد.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا