خبر اولسرخط خبرها

تظاهرات در بابل و بصره پس از سرکوب تظاهرات کنندگان در الناصریه

استان های بابل و بصره پس از سرکوب تظاهرات کنندگان در استان ذی قار و در واکنش به این اقدامات، شاهد تظاهرات مجدد تظاهرات کنندگان بود.

میدل ایست نیوز: در پی تظاهرات مجدد در شهر الناصریه مرکز استان ذی قار که شب گذشته شاهد درگیری خشونت آمیز بین نیروهای امنیتی و تظاهرات کنندگان بود، برخی از شهرهای دیگر در جنوب عراق نیز تظاهرات مشابه ای را آغاز کرد.

شب گذشته تظاهرات مردمی با قدرت دوباره به الناصریه بازگشت و تظاهرات کنندگان خیابان ها و پل ها را مسدود کرده و توانستند کنترل میدان الحبوبی را به دست بگیرند، میدانی که مکان اصلی تظاهرات در استان محسوب می شود.

بنا به ادعای «ناصر الفتلاوی»، عضو هماهنگ کننده تظاهرات در ذی قار، سرکوب و تلاش برای ساکت نگه داشتن مردم به دستور و اصرار دولت بود و این درست نیست که این اقدامات، رفتار پلیس و نیروی واکنش سریع است.

وی افزود که طی روزهای گذشته، دستگیری افراد جدیدی آغاز شد به صورتی که مانع از شروع تظاهرات در آینده شود و این دستگیری ها حتی شامل افرادی فعالی که در فیس بوک فعالیت می کنند و دنبال کننده دارند نیز شد.

میدان الحبوبی در الناصریه تا صبح امروز شاهد حضور ده ها تظاهرات کننده بود و برخی فعالان تظاهرات نیز اقدام به آوردن غذا و وسایل گرمایشی کردند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» به نقل از کمیساریای عالی مستقل حقوق بشر عراق، نیروهای امنیتی با استفاده از گلوله و گاز اشک آور به تظاهرات ضد دولتی در شهر الناصریه مرکز استان ذی قار یورش برده و با معترضان درگیر شدند.

بر این اساس، در درگیری فوق 2 معترض کشته، 43 نفر زخمی و 30 نفر بازداشت شدند.

استان های بابل و بصره نیز شب گذشته و صبح امروز شاهد تظاهرات مشابه بود و تظاهرات در الحلة مرکز استان بابل، میدان البحریة در جنوب غرب بصره و منطقه الزبیر متمرکز شده بود.

«علی البهادلی»، عضو هماهنگ کمیته هماهنگ کننده تظاهرات در استان بصره در این رابطه گفت که شکل گیری تظاهرات در بصره در واکنش به سرکوب تظاهرات کنندگان در استان ذی قار بود.

وی بیان کرد که اگر اوضاع به همین منوال در الناصریه ادامه داشته باشد و تظاهرات کنندگان سرکوب شوند، تظاهرات به سایر شهرها و حتی بغداد نیز کشیده خواهد شد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا