اقتصادیسرخط خبرها

بسته تشویقی جدید دولت کویت برای حمایت از بخش خصوصی

دولت کویت قصد دارد برای حمایت از بخش خصوصی در کویت بسته تشویقی جدیدی اختصاص دهد.

میدل ایست نیوز: اداره اقتصاد کل هیئت دولت کویت فاش کرد که دولت قصد دارد بسته تشویقی جدیدی برای بخش خصوصی و صاحبان مشاغل کوچک و متوسط برای مقابله با پیامدهای ویروس کرونا بر فعالیت های اقتصادی تصویب کند.

در گزارشی که توسط اداره اقتصاد کل دولت کویت آمده، عنوان شده که خسارت های بخش خصوصی به علت ویروس کرونا در سال 2020 نزدیک به 28 میلیارد دلار برآورد می شود و اشاره شده که دولت قصد دارد مالیات بسیاری از خدمات را در سال جاری حذف کند و در رابطه با سایر مالیات ها نیز قصد دارد آنها را تا 75 درصد کاهش دهد.

براساس گزارش ها حجم کل مالیات هایی که حذف یا کسر خواهد شد به 1.4 میلیارد دلار خواهد رسید.

دولت کویت پیش از این نیز در سال گذشته بسته ای تشویقی از جمله تخصیص 1.5 میلیارد دلار تسهیلات از سوی بانک مرکزی برای پروژه ها و مشاغل کوچکی که از ویروس کرونا متاثر شده اند را تصویب کرده بود.

بسته اقتصادی فعلی دولت شامل برنامه تامین مالی آسان و ارائه کمک های مالی سریع و اثرگذار به مبلغ حداکثر 800 هزار دلار برای هر نفر مشروط بر این است که این مبالغ برای هزینه های دوره ای و قراردادها مانند حقوق و اجاره ها هزینه شود.

«ناصر بهبهانی»، کارشناس مسائل اقتصادی کویت در گفت وگویی با «العربی الجدید» گفت که حمایت از بخش خصوصی باید اولویت دولت باشد چرا که شرکت ها و صاحبان مشاغل، ستون اقتصاد هستند که اکنون به علت پیامدهای ویروس کرونا دچار رکود بی سابقه ای شده اند.

وی اشاره کرد که ضروریست نشست های دوره ای با نمایندگانی از بخش خصوصی برای شنیدن شکایت ها و درخواست های آنها برای عبور از پیامدهای این بحران تشکیل شود.

از طرفی دیگر «عادل الفهید»، از دیگر کارشناسان مسائل اقتصادی کویت بسته حمایتی دولت را بسیار دیرهنگام دانست و گفت که باید مصوبات دیگری برای حمایت از شرکت های ملی و نجات آنها از فروپاشی تصویب شود.

وی افزود که می توان حمایت از شرکت ها را از طریق مشارکت دادن آنها در پروژه های توسعه ای و کاهش موانع افزایش داد به خصوص با توجه به اینکه برخی از شرکت ها به خاطر کرونا خسارت های فراوانی دیده اند و به صورت موقت یا به کل تعطیل شده اند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا