خبر اولسرخط خبرها

توضيحات قاضی صادرکننده حکم بازداشت «دونالد ترامپ» درباره این حکم

قاضی پرونده ترور شهید ابومهدی المهندس گفت که صدور حکم بازداشت برای «ترامپ» پس از تکمیل تحقیقات و تدوین اظهارات شاکیان خصوصی انجام شده است.

میدل ایست نیوز: قاضی مأمور رسیدگی به پرونده ترور شهید ابومهدی المهندس و همراهان وی تأکید کرد که صدور حکم بازداشت برای «دونالد ترامپ» پس از تکمیل تحقیقات در پرونده و تدوین اظهارات شاکیان خصوصی و نماینده قانونی سفارت ایران در بغداد انجام شده است.

او در گفت‌وگویی که پایگاه رسمی شورای عالی قضایی عراق آن را منتشر کرده تأکید کرد که این حکم به موجب ماده 406 قانون جزایی عراق و به اتهام دست داشتن در ترور شهید ابومهدی المهندس در 3/1/2020 صادر شده است.

این قاضی تأکید کرد که پیگیری نماینده قانونی سفارت ایران در عراق منحصر به نمایندگی ازجانب شاکیان خصوصی پرونده در مورد شهدای ایرانی این حادثه برای اطلاع از اقدامات انجام شده ازجانب دادگاه بوده است.

وی افزود که دادگاه عراق این پرونده را به مثابه یک پرونده جنایی که در خاک عراق رخ داده بررسی کرده و به موجب قوانین جاری در کشوری که محل انجام جنایت بوده و نه قوانین کشوری که متهم تابعیت آن را دارد حکم صادر کرده است.

این قاضی تأکید کرد که متهم رسما به ارتکاب این جرم اعتراف کرده و هیچ متن حقوقی میان عراق و امریکا وجود ندارد که به وی اجازه ارتکاب این جرم را بدهد و این موضوع پس از مکاتبات دادگاه با دفتر نخست وزیر و وزارت خارجه عراق روشن شده است.

پیش از این شورای عالی قضایی عراق اعلام کرد که در پرونده ترور شهید ابومهدی المهندس برای رئیس جمهور امریکا به علت اظهار علنی دست داشتنش در این حادثه حکم جلب صادر کرده است.

منبع
شورای عالی قضایی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا