خبر اولسیاسی

واشنگتن درخواست تجدید نظر در تروریستی خواندن «انصارالله» را رد کرد

واشنگتن درخواست سازمان ملل و نهادهای امدادرسان درباره تجدید نظر در «تروریستی» دانستن گروه انصارالله یمن را رد کرد.

میدل ایست نیوز: واشنگتن درخواست سازمان ملل و نهادهای امدادرسان درباره تجدید نظر در «تروریستی» دانستن گروه انصارالله یمن را رد کرد.

«ریچارد میلس»، نماینده امریکا در شورای امنیت سازمان ملل گفت که امریکا در جریان ملاحظات و پیامدهای انسانی تصمیمش درباره گروه انصارالله هست و تدابیری برای رساندن کمک‌های انسانی و واردات تجاری به یمن خواهد اندیشید.

او گفت که این تصمیم امریکا گامی در مسیر درست برای پیشبرد روند سیاسی در یمن است.

روز چهارشنبه وزیر خارجه امریکا اعلام کرد که کشورش تصمیم گرفته که گروه انصارالله را گروه تروریستی به شمار آورد و افزود که این موضوع از 19 ژانویه، یک روز پیش از پایان دولت ترامپ، ابعاد اجرایی خواهد گرفت.

چند مقام سازمان ملل ازجمله نماینده سازمان در امور یمن و همچنین مسئول بخش امدادرسانی سازمان ملل از این تصمیم امریکا انتقاد کرده و آن را موجب بروز قحطی گسترده در یمن دانسته اند.

مسئول کمک‌های بشردوستانه در سازمان ملل متحد از واشنگتن خواست که در تصمیم خود برای درج نام گروه انصارالله (حوثی) در لیست گروه‌های تروریستی تجدید نظر کند و اعلام کرد که این تصمیم یمن را به قحطی بی‌سابقه در 4 دهه گذشته می‌کشاند.

«مارک لوکوک»، در سخنانی در شورای امنیت سازمان ملل تأکید کرد که صدور مجوز برای نهادهای بشردوستانه و امدادرسان برای خدمت در یمن نیز مانع از بروز این بحران نخواهد شد.

لوکوک افزود که یمن به صورت تقریبا کامل وابسته به واردات کالاست و تحریم در آن باعث می‌شود که 16 میلیون تن گرفتار قحطی شوند و تأکید کرد که در حال حاضر 50 هزار نفر در یمن گرفتار قحطی و 5 میلیون تن در یک قدمی آن هستند.

منبع
روسیال الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا