خبر اولسرخط خبرها

انهدام باند وابسته به داعش در شمال عراق

نیروهای امنیتی عراق در عملیات نظامی مشترک یک باند مسلح وابسته به داعش در استان های شمالی عراق را منهدم کردند.

میدل ایست نیوز: یک مسئول نظامی در بغداد امروز یکشنبه از انهدام یک باند مسلح جدید وابسته به گروه تروریستی داعش در عملیات مشترک نیروهای ارتش و دستگاه مبارزه با تروریسم عراق در شمال عراق خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه خطر حملات تروریستی داعش در غرب عراق در استان الانبار به شکل قابل توجهی کاهش یافته است گفت که پیگرد هسته های پراکنده داعش در شمال عراق نیز ادامه دارد.

انهدام باند مسلح وابسته به داعش در حالی صورت می گیرد که نیروهای امنیتی عراق عملیات پاکسازی گسترده مرزهای بین المللی خود با سوریه را که به بیش از 600 کیلومتر می رسد، آغاز کرده اند.

منبع نظامی عراقی توضیح داد که این باند تروریستی خطرناک متشکل از 10 مسلح وابسته به داعش در عملیات شب جمعه و روز شنبه در داقوق و الحویجه استان کرکوک و الشرقاط در استان صلاح الدین دستگیر شدند.

وی اشاره کرد که در این عملیات سلاح و گلوله و بمب مصادره شد و افراد دستگیر شده در تحقیقات اولیه به دست داشتن در جنایت هایی نظیر ترور در برخی مناطق کرکوک و هدف قرار دادن رهبران قبایل و مسئولان اداره مناطق اعتراف کردند.

مسئول نظامی در بغداد در گفت وگویی با پایگاه خبری «العربی الجدید» تاکید کرد که عملیات جدید با تکیه بر اطلاعات ساکنان محلی منجر به شناسایی هویت برخی از اعضای گروه های تروریستی شده است.

وی همچنین تاکید کرد که خطر داعش در استان الانبار کاهش یافته و برخی از دنباله روهای آنها نیز در مناطق شمالی نظیر کرکوک، نینوا و اقلیم کردستان دستگیر و کشته می شوند.

در همین راستا ائتلاف بین المللی ضد داعش شب گذشته اعلام کرد که تجهیزات سیستم نظارتی به ارزش نزدیک به 14 میلیون دلار را در اختیار عراق قرار داده است.

ائتلاف بین المللی اشاره کرد که این توانایی ها به توانمندسازی نیروهای امنیتی عراق برای انجام ماموریت پیوسته خود برای شکست داعش کمک می کند.

نیروهای امنیتی عراق برای اطمینان از عدم ظهور مجدد داعش و عناصر فراری آن، به جستجو، پاکسازی و تعقیب بقایای داعش در سراسر کشور ادامه می دهند.

عراق در دسامبر سال 2017، پس از حدود سه و نیم سال درگیری با داعش که حدود یک سوم کشور را اشغال کرده بود، آزادسازی تمام سرزمین های خود از چنگال این گروه تروریستی را اعلام کرد.

گفتنی است عناصر باقی مانده ای از داعش هنوز در مناطقی از بغداد، صلاح الدین، دیالی، کرکوک، نینوا، الانبار و… فعالیت دارند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا