خبر اولسیاسی

مشاور امنیت ملی بایدن: تصمیم دولت ترامپ علیه انصارالله موجب درد و رنج بیشتر مردم یمن می‌شود

مشاور امنیت ملی بایدن اعلام کرد تصمیم دولت ترامپ در قرار دادن انصارالله یمن در فهرست سازمان‌های تروریستی تنها موجب درد و رنج بیشتر مردم یمن می‌شود.

میدل ایست نیوز: «جک سالیوان»، مشاور امنیت ملی «جو بایدن»، رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده امریکا اعلام کرد تصمیم دولت ترامپ در قرار دادن انصارالله یمن در فهرست سازمان‌های تروریستی تنها موجب درد و رنج بیشتر مردم یمن می‌شود.

سالیوان در توئیتی نوشت: «این کار (تروریستی اعلام کردن انصارالله) تنها موجب درد و رنج بیشتر مردم یمن و مانع‌تراشی در مسیر تلاش‌های دیپلماتیک تعیین‌کننده برای پایان دادن به جنگ می‌شود.

مشاور امنیت ملی بایدن در پایان اظهار داشت: «باید رهبران انصارالله مورد بازخواست قرار گیرند و نه اینکه تمام این گروه، تروریستی اعلام شود.»

«مایک پومپئو»، وزیر امور خارجه امریکا اعلام کرد که واشنگتن گروه انصارالله را گروه تروریستی دانسته و تحریم‌های مربوط به این اعلان از 19 ژانویه، آخرین روز زمامداری «دونالد ترامپ» آغاز می‌شود.

مسئول کمک‌های بشردوستانه در سازمان ملل متحد پیش از این از واشنگتن خواسته بود که در تصمیم خود برای درج نام گروه انصارالله (حوثی) در لیست گروه‌های تروریستی تجدید نظر کند و اعلام کرد که این تصمیم یمن را به قحطی بی‌سابقه در 4 دهه گذشته می‌کشاند.

«مارک لوکوک»، در سخنانی در شورای امنیت سازمان ملل تأکید کرد که صدور مجوز برای نهادهای بشردوستانه و امدادرسان برای خدمت در یمن نیز مانع از بروز این بحران نخواهد شد.

لوکوک افزود که یمن به صورت تقریبا کامل وابسته به واردات کالاست و تحریم در آن باعث می‌شود که 16 میلیون تن گرفتار قحطی شوند و تأکید کرد که در حال حاضر 50 هزار نفر در یمن گرفتار قحطی و 5 میلیون تن در یک قدمی آن هستند.

او گفت که 90 درصد مواد غذایی یمن وارداتی است که از طریق کانال‌های بازرگانی انجام می‌شود و نهادهای امدادرسان فقط بخشی از این مسئولیت را برعهده دارند ضمن اینکه هزینه های این انتقال را در هماهنگی با بازرگانان محلی می‌پردازند و مستقیم خودشان فعالیت چندانی درباره توزیع مواد غذایی انجام نمی‌دهند.

از طريق
اسپتنیک عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا