خبر اولسیاسی

بحرین مالکیت 130 ملک متعلق به بستگان امیر قطر را تصاحب می کند

وزارت کار و برنامه ریزی عمرانی بحرین تصمیم به تصاحب مالکیت 130 ملک متعلق به بستگان امیر قطر برای منافع عمومی گرفته است.

میدل ایست نیوز: وزارت کار و برنامه ریزی عمرانی بحرین از تصاحب املاک متعلق به فرزندان «خالد ناصر المسند»، دایی «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر خبر داد.

این تصمیم در حالی اتخاذ می شود که بحرین و قطر کشمکش هایی درباره مسائل مختلف از جمله صیادان بحرینی با یکدیگر دارند.

روزنامه رسمی بحرین در شماره 3506 خود به نقل از بیانیه وزارت کار و برنامه ریزی عمرانی بحرین خبر داد که مالکیت 130 ملک متعلق به محمد، ساره و الدانه، فرزندان خالد ناصر المسند برادر «موزه المسند»، مادر امیر قطر تصاحب می شود.

تصاحب مالکیت این املاک بنابر اختیارات تفویض شده به وزارتخانه مذکور به موجب قانون شماره 29 سال 2009 در خصوص مصادره املاک برای منافع عمومی انجام می شود.

به نوشته روزنامه رسمی بحرین، اطلاعیه دولت به عنوان ابلاغیه رسمی به مالکان برای بررسی و مراجعه به اداره مصادره و جبران خسارت در وزارت بحرین در نظر گرفته شده است.

گفتنی است عربستان، امارات، بحرین و مصر در ماه ژوئن 2017 روابط خود را با قطر به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع کرده و تمامی مرزهای خود را به روی قطر بستند.

این چهار کشور که 13 شرط برای بازگشت روابط خود با قطر وضع کرده بودند در نهایت و پس از گذشت بیش از 3 سال، در 5 ژانویه 2021 در چهل و یکمین اجلاس سران شورای همکاری در شهر العلای عربستان به محاصره قطر پایان دادند.

منبع
الحرة

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا