اجتماعیخبر اول

باران؛ بلای جان آوارگان سوری در ادلب

بارش باران در فصل زمستان 9 سال است که به بلای جان آوارگان سوری در ادلب تبدیل شده است.

میدل ایست نیوز: ده ها چادر اردوگاه آوارگان سوری در شمال این کشور در نتیجه بارش باران در شب یکشنبه و صبح دوشنبه غرق در آب شد و خسارت های دیگری به سایر چادرها که نزدیک به 50 هزار آواره در آن ساکنند وارد کرد.

«علی حمادة»، یکی از آوارگان سوری در اردوگاه کفر عروق در استان ادلب سوریه گفته است که آوارگان این رنج و بلا را هر سال زمستان و در مدت 9 سال است که به جان می خرند؛ چرا که بارش باران چادرهای آنها را غرق در آب می کند و آنها مجبور می شوند چادرها را ترک کرده و با اجاره کردن یک زمین کشاورزی، چادر خود را در آن برپا کنند.

وی اشاره کرد که باران همواره می بارد و آنها نیز تلاش می کنند تا چادرها را از آب خالی کنند و تاکید کرد که چاره ی دیگری جز انتظار ندارند چرا که مکانی دیگری وجود ندارد که آنها به آن پناه ببرند.

از طرفی دیگر «نسرین خضور»، از دیگر آوارگان سوری صاحب 5 فرزند به همراه همسرش که مبتلا به بیماری قند است مجبور شده تا چادر را پس از آنکه غرق در آب شده ترک کنند.

وی بیان کرد که همه آنچه درون چادرها بود خیس شده است حتی دیگر پتویی برای گرم کردن آنها وجود ندارد و به همین علت فرزندانش مریض شده اند.

خضور از سازمان های بشردوستانه و نیکوکاران خواست به ساکنان چادرها که از باران خسارت دیده اند کمک کنند چرا که مکان دیگری ندارند تا به آنجا پناه بیاورند.

از طرفی دیگر «محمد حلاج»، مدیر تیم هماهنگ کننده پاسخ به نیاز شهروندان در شمال سوریه گفت که طی 48 ساعت گذشته باران 108 اردوگاه منطقه را غرق در آب کرده است.

رنج ادامه دار آوارگان سوری

طی سال های گذشته میلیون ها سوری آواره و مجبور شدند در چادرهای اردوگاه آوارگان زندگی کنند.

اردوگاه های آوارگان سوری از نبود زیرساخت ها رنج می برند، این اردوگاه ها در زمستان به برکه آب تبدیل می شوند و در گرمای جان فرسای تابستان نیز چادرهای آن نابود و پاره می شوند.

شمار آوارگان در شمال سوریه به حدود 2.1 میلیون نفر می رسد در حالی که بیش از 4 میلیون از شهروندان سوری در مناطق تحت کنترل گروه های مخالف دولت سوریه زندگی می کنند و شمار ساکنان اردوگاه ها نیز به یک میلیون و 43 هزار و 869 آواره می رسید که در هزار و 293 اردوگاه زندگی می کنند.

همچنین بخوانید

اماکن باستانی در شمال سوریه؛ محلی برای زندگی آوارگان

منبع
عربی پست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا