اجتماعیخبر اولسرخط خبرها

وزارت فرهنگ عراق: از هر کمکی برای مرمت طاق کسری استقبال می کنیم

وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق، تأکید کرد که این وزارتخانه از مشارکت هر طرفی در پروژه مرمت طاق کسری استقبال می کند.

میدل ایست نیوز: وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق، تأکید کرد که این وزارتخانه از مشارکت هر طرفی در پروژه مرمت طاق کسری استقبال می کند.

در بیانیه این وزارتخانه که در واکنش به حرف و حدیث ها درباره اظهارات «علی اصغر مونسان»، وزیر میراث فرهنگی ایران، درباره اختصاص 600 هزار دلار از جانب ایران برای مرمت طاق کسری صادر شده تأکید شده که وزارت فرهنگ عراق با سازمان ائتلاف بین المللی حفاظت از آثار باستانی در مناطق پرتنش برای مرمت این بنا همکاری می کند و در حال حاضر مشغول بررسی های لازم برای اطلاع از آسیب های وارده به این بناست.

این بیانیه افزوده که عراق از هر تلاش و کمکی از جانب هر یک از کشورهای دوست و از اظهارات مقامات ایرانی درباره مرمت این بنا استقبال می کند و «درها به روی آنان و هر طرف دیگری برای کمک به عراق در این زمینه کاملا باز است».

هفته گذشته وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران اعلام کرد که ایران بودجه ای برای مرمت طاق کسری اختصاص داده است.

وی در اظهاراتی با اشاره به اینکه با رئیس سازمان برنامه و بودجه ایران درباره اهمیت مرمت طاق کسری در بغداد رایزنی کرده تاکید کرد که تاییدیه های لازم برای اختصاص بودجه به مرمت طاق کسری را دریافت کرده است.

مونسان بیان کرد که ایران به زودی و پس از هماهنگی با وزارت فرهنگ و آثار عراق، کارشناسان ایرانی را برای بررسی مکان به عراق اعزام خواهد کرد و تاکید کرد که درخواستی رسمی در این باره به عراق تحویل داده شده است.

 

همچنین بخوانید:

عراق برای نگهداری از «طاق کسری» چه کرده است؟

منبع
المسله

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا