اجتماعیخبر اول

پیشرفت چشمگیر در پروژه عظیم آسفالت کاری خیابان های عراق

از نیمه سال 2020 پروژه عظیم آسفالت کاری خیابان های شهرهای عراق با سرعت بالا آغاز شده است.

میدل ایست نیوز: از نیمه سال 2020 پروژه عظیم آسفالت کاری خیابان های شهرهای عراق با سرعت بالا آغاز شده است.

«علاء معن»، شهردار بغداد طرح خود برای آسفالت کردن همه خیابان های بغداد را «نوزایش بغداد» می خواند.

او چند روز پس از منصوب شدن به این مقام در اکتبر سال گذشته این طرح را اعلام کرد. طرحی که کسانی در شهرداری بغداد تأکید می کنند با کارشکنی مفسدان سیاسی همراه شده است، در حدی که دو هفته پیش به دروغ شایعه استعفای شهردار هم مطرح شد.

اما «ناس نیوز» با گزارشی میدانی تأکید کرده که این پروژه با وجود کارشکنی هایی که از آن صحبت می شود پیشرفت خوبی داشته است. این برنامه از میدان التحریر بغداد آغاز و به محله های قدیمی بغداد و از آنجا به همه خیابان های بغداد کشیده شد.

شهردار بغداد که روز سه شنبه (19 ژانویه) در هیئت دولت عراق حاضر شده بود گفت که در این طرح حدود 16 میلیون متر مربع آسفالت کاری می شود.

«حسن ناظم»، وزیر فرهنگ عراق و سخنگوی هیئت دولت، نیز تأکید کرد که نخست وزیر به خصوص به وزارتخانه های نفت و مسکن و صنایع و همچنین سازمان الحشد الشعبی دستور داده که همه کمک های لازم به این پیشبرد این پروژه را انجام دهند.

اما این طرح منحصر به بغداد نمی شود و دیگر شهرهای عراق هم شاهد اجرای پروژه ای مشابه است.

در استان نینوا (مرکز آن: موصل) ساکنان محلی می گویند مناطقی که آخرین بار در دهه 1990 آسفالت شده بودند، به خصوص در بخش قدیمی شهر دوباره آسفالت شده است.

در استان صلاح الدین (مرکز آن: تکریت) نیز ماجرا از همین قرار است. در شبکه اجتماعی تصاویری از بیجی و شرقاط منتشر شده که نشان دهنده استقبال شدید مردم از آسفالت کاری خیابان هاست. به خصوص در بازار بیجی که تاکنون هیچ وقت آسفالت نشده بوده است.

مناطق محروم کربلا و سماوه هم بعد از چند دهه شاهد آسفالت کاری بوده است.

یک مقام در دفتر نخست وزیر عراق تأکید می کند که «مصطفی الکاظمی» در آغاز بر سر کار آمدنش دستور تهیه گزارشی تفصیلی درباره علل آسفالت نشدن خیابان های عراق داده بود.

از مهم ترین عللی که در این گزارش به آنها اشاره شده کمبود آسفالت بود که دفتر نخست وزیر با هماهنگی های لازم میان استانداری ها و وزارت صنایع و وزارت نفت آسفالت و قیر مورد نیاز را تأمین کرد.

از دیگر مشکلات نبود اراده برای حل مشکل و بیم از سنگ اندازی و باج خواهی این و آن بود که تیمی از دفتر نخست وزیری مسئول حل این مشکل از راه کاهش بوروکراسی و جلب همکاری مردم ساکن مناطق شد.

براساس این گزارش، دفتر نخست وزیر عراق دستور داد که در همه شهرهای عراق هیچ خیابانی آسفالت نشده نماند و هماهنگی ها با دستگاه های مسئول در استان ها در این باره ادامه دارد، به خصوص که 3 ماه است کمیت آسفالت لازم برای این پروژه عظیم تأمین شده است.

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا