خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

جزئیاتی جدید از انفجارهای انتحاری بغداد/افزایش تلفات به 28شهید و 73 زخمی

وزارت کشور عراق آمار جدیدی از حمله انتحاری در میدان الطیران بغداد اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت کشور عراق آمار جدیدی از حمله انتحاری در میدان الطیران بغداد اعلام کرد.

سرلشکر «خالد المحنا»، سخنگوی وزارت کشور عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تصریح کرد: آمار اولیه حمله انتحاری مذکور در میدان الطیران تاکنون به 13 شهید و 28 زخمی افزایش پیدا کرده است.

وی اظهار داشت که این آماری رسمی اما غیرنهایی و قابل افزایش است.

المحنا درباره جزئیات این حادثه تروریستی گفت: انتحاری اول در نزدیکی سینما غرناطه بعد از تظاهر به بیماری و داد و فریاد و کمک خواست از مردم و تجمع شماری از شهروندان، خود را منفجر کرد، انتحاری دوم نیز بعد از رسیدن نیروهای امنیتی به مکان حادثه، دست به منفجر کردن خود زد.

در همین رابطه، سرلشکر یحیی رسول،سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق با صدور بیانیه‌ای در رابطه با انفجار میدان الطیران گفت: دو تروریست انتحاری تحت تعقیب نیروهای امنیتی صبح امروز در منطقه الباب الشرقی بغداد، خود را منفجر کردند که منجر به شهادت و زخمی شدن شماری از شهروندان انجامید.

در پی این انفجارها، منبعی آگاه اعلام کرد که نیروهای امنیتی به صورت گسترده در اطراف منطقه الخضراء مستقر شده و درهای اصلی آن را بسته اند.

پایگاه خبری شفق نیوز و شبکه السومریه به نقل از منبعی امنیتی از افزایش آمار تلفات انفجار به 28 شهید و زخمی شدن 73 نفر خبر دادند.

به دنبال این انفجارهای تروریستی، سفرای کانادا و ترکیه در بغداد با صدور پیام‌هایی جداگانه این حمله تروریستی را محکوم کردند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا