خبر اولسیاسی

فرمان جدید سلطان عمان برای تعدیل شورای دفاع و امنیت ملی

سلطان عمان فرمان هایی برای تعدیل و ساماندهی شورای دفاع و شورای امنیت ملی عمان و ارتقای رتبه شماری از فرماندهان صادر کرد.

میدل ایست نیوز: «هیثم بن طارق»، سلطان عمان امروز دوشنبه فرمان هایی را در خصوص ساماندهی شورای دفاع و امنیت ملی عمان صادر کرد.

خبرگزاری عمان گزارش داد که سلطان عمان طی 3 فرمان، ایجاد اصلاحاتی در شورای دفاع، شورای امنیت ملی و ارتقا و انتصابات نظامی جدید را صادر کرد.

طی این فرمان ها سرتیپ ستاد «ناصر بن صالح المعولی»، ضمن ارتقا به رتبه سرلشکری، به عنوان دبیرکل شورای امنیت ملی عمان، و سرتیپ ستاد «سلیمان بن خالد الزکوانی»، به رتبه سرلشکری و دبیرکل امور نظامی در دفتر سلطان عمان منصوب شد.

سلطان عمان همچنین با صدور این فرمان ضمن ارتقای رتبه شماری از فرماندهان نظامی، فرماندهان جدیدی برای گارد سلطانی، نیروی ویژه سلطانی و معاون پلیس گمرک و امور اداری و مالی منصوب کرد.

پیش از این و در هفته گذشته نیز سلطان عمان «عبدالله بن خمیس بن عبدالله الرئیسی» را با ارتقای به رتبه سپهبدی به عنوان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عمان منصوب کرد.

سلطان عمان پس از گذشت یک سال از سلطنت در عمان، اوایل ژانویه 2021 فرمان اصلاح اساسنامه حکومت و تعیین ولیعهد عمان برای اولین بار را صادر کرده بود.

سلطان هیثم بن طارق آل سعید قدرت را یک سال پیش در پی درگذشت سلطان قابوس به دست گرفت که هیچ ولیعهدی نداشت.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا