سرخط خبرهاسیاسی

گفت وگوی رئیس پارلمان عراق با وزیر خارجه و نخست وزیر کویت درباره روابط دوجانبه

رئیس پارلمان عراق و هیئت همراه او که پیشتر با امیر و ولیعهد کویت دیدار کرده بودند، با وزیر خارجه و نخست وزیر کویت درباره روابط دوجانبه رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق و هیئت همراه او، که روز گذشته طی سفری رسمی وارد کویت شده بودند، پس از دیدار با امیر و ولیعهد کویت، با وزیر امور خارجه و نخست وزیری کویت دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش دفتر رسانه ای رئیس پارلمان عراق الحلبوسی و هیئت همراه در دیدار با «احمد ناصر الصباح»، وزیر خارجه کویت به بررسی روابط دوجانبه بین دو کشور پرداخته و بر تشدید تلاش های مشترک از طریق افزایش همکاری های سیاسی، اقتصادی و امنیتی در راستای خدمت به منافع دو ملت برادر تاکید کردند.

دو طرف همچنین درباره تحولات منطقه ای و بین المللی علاوه بر هماهنگی مواضع بین دو کشور برادر در محافل بین المللی در رابطه با مسائل مهم رایزنی کردند.

وزیر امور خارجه کویت حملات بزدلانه تروریستی به بی گناهان در بغداد را محکوم و تاکید کرد که کشورش از عراق در مقابله با چالش های تروریستی حمایت می کند.

رئیس پارلمان عراق و هیئت همراه در دیدار جداگانه ای دیگر با «صباح خالد الحمد الصباح»، نخست وزیری کویت گفت وگو کردند.

در ابتدای این دیدار هیئت عراقی، انتخاب مجدد نخست وزیری کویت را به وی تبریک گفته و آرزوی پیروزی و موفقیت برای وی کردند.

دو طرف درباره تقویت چشم انداز همکاری بین عراق و کویت براساس منافع متقابل در همه زمینه و اهمیت فعال کردن کمیته های وزارتی مشترک عراق و کویت و تقویت عملکرد آنها علاوه بر تشکیل کمیته های پارلمانی مشترک برای فعال کردن همکاری و پیگیری اقدامات دولت و تسریع در سرمایه گذاری، تجارت و مناطق آزاد رایزنی کردند.

پرونده بدهی های باقیمانده عراق به کویت و امکان تاخیر در پرداخت آن به علت بحران مالی و وضعیت اقتصادی عراق از دیگر محورهای رایزنی دو طرف بود.

رئیس پارلمان، هیئت همراه او و نخست وزیری کویت همچنین بر لزوم بازگشایی مرزها بین دو کشور به روی تبادل تجاری همراه با تشدید پایبندی به اقدامات پیشگیرانه تاکید کردند.

الحلبوسی و هیئت همراه وی از مواضع کویت در حمایت از عراق طی بحران ها و آخرین آن بحران کرونا و ارسال کامیون های اکسیژن مایع به نهادهای بهداشتی عراق قدردانی کردند.

از طرفی دیگر نخست وزیری کویت ضمن تسلیت شهادت شهدای حادثه انفجار انتحاری اخیر در بغداد، بر حمایت کشورش از دولت و ملت عراق و تداوم گسترش افق های همکاری بین دو کشور در همه زمینه ها تاکید کرد.

منبع
پارلمان عراقپارلمان عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا