خبر اولسیاسی

تظاهرات در 3 شهر اصلی لبنان در اعتراض به وخامت اوضاع اقتصادی

بیروت، طرابلس و صیدا در مرکز، شمال و جنوب لبنان، شب گذشته شاهد تظاهرات اعتراضی مردم به وضعیت بد اقتصادی و معیشتی بود.

میدل ایست نیوز: 3 شهر اصلی در لبنان شب گذشته (دوشنبه) شاهد تظاهرات اعتراضی به وضعیت بد اقتصادی و معیشتی در سایه تداوم منع آمد و شد به علت ویروس کرونا بود.

در شهر بیروت، پایتخت لبنان شماری از تظاهرات کنندگان در مرکز شهر دست به تظاهرات زده و شعارهایی مبنی بر اینکه طبقه سیاسی حاکم در لبنان مسئول فروپاشی اقتصادی و وضعیت بد معیشتی در کشور هستند، سر دادند.

تظاهرات کنندگان اقدام به بستن جاده اصلی در پایتخت (پل رینگ) به مدت 30 دقیقه کردند و در این میان نیروهای امنیتی نیز حضور داشتند اما هیچ گونه درگیری بین تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی رخ نداد.

برای سومین روز پیاپی در طرابلس در شمال کشور تظاهرات به وضعیت بد اقتصادی ادامه داشت و تظاهرات کنندگان در اعتراض به تعطیلی عمومی اقدام به بستن راه ها کردند که در آن میان درگیری هایی نیز با نیروهای امنیتی لبنان رخ داد.

تظاهرات کنندگان در اعتراض به تعطیلی عمومی و پیگرد افراد متخلف و همچنین بحران اقتصادی خفقان زا، اقدام به پرتاب گسترده سنگ به ساختمان دولت در طرابلس کردند که بر اثر پرتاب سنگ تعدادی خودرو آسیب دید.

تظاهرات شاهد درگیری های محدودی بین نیروهای امنیتی و تظاهرات کنندگان نیز بود به صورتی که نیروهای امنیتی از گاز اشک آور استفاده کرده و تظاهرات کنندگان نیز به سوی نیروهای پلیس سنگ پرتاب کردند.

شهر صیدا در جنوب لبنان نیز بی نصیب از تظاهرات مردمی نبود و آنها از تصمیمات حکومت و سیاست هایی که کشور را به این فروپاشی کشاند انتقاد کردند.

روز پنجشنبه گذشته دولت لبنان تعطیلی عمومی در کشور را تا 8 فوریه تمدید کرد و این تصمیمی است که پیشتر برای مقابله با انتشار ویروس کرونا و پس از افزایش آمار و کمبود تخت در بیمارستان ها اتخاذ شد.

ویروس کرونا بر رنج لبنان افزود؛ لبنانی که با بدترین بحران اقتصادی از زمان پایان جنگ داخلی رو به روست و شاهد کاهش بی سابقه ارزش لیر در برابر دلار و فروپاشی قدرت خرید اکثر شهروندان است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا