سرخط خبرهاسیاسی

تاکید ریاست پارلمان عراق در دیدار با هیات کُرد: گفت‌وگوهای بودجه‌ای باید به دور از اختلافات سیاسی انجام شود

معاون اول رئیس پارلمان عراق بر لزوم دورسازی منازعات و اختلافات سیاسی از گفت‌وگوهای جاری در زمینه لایحه بودجه 2021 تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «حسن الکعبی»، معاون اول رئیس پارلمان عراق بر لزوم دورسازی منازعات و اختلافات سیاسی از گفت‌وگوهای جاری در زمینه لایحه بودجه 2021 تاکید کرد.

در این دیدار که در دفتر الکعبی و با حضور «بشیر الحداد» دیگر معاون رئیس پارلمان به هنگام میزبانی از هیات اقلیم کردستان به ریاست «قباد طالبانی»، ماعون نخست‌وزیر اقلیم کردستان برگزار شد، الکعبی اظهار داشت اعضای پارلمان در زمینه سازماندهی روابط مالی میان بغداد و اربیل و یافتن راهکارهای ریشه‌ای برای از میان برداشتن مشکلات کنونی در زمینه بودجه جدی و مصمم هستند.

طرفین در این دیدار درباره لایحه بودجه 2021 عراق و راهکارهای یافتن نقطه‌نظرات مشترک درباره موارد اختلافی در رابطه با لایحه بودجه گفت‌گوی مفصلی انجام دادند.

الکعبی در این دیدار بر اهمیت تداوم برگزاری نشست‌ها و رایزنی‌ها میان هیات اقلیم و کمیسیون مالی پارلمان عراق و گروه‌های مختلف سیاسی درباره لایحه بودجه به دور از اختلافات و به گونه‌ای که برای همه مردم عراق عادلانه و منصفانه باشد، تاکید کرد.

معاون رئیس پارلمان عراق افزود: بودجه با وضعیت معیشتی و سفره مردم در ارتباط است و باید در راستای تضمین توزیع عادلانه اعتبارات مالی برای همه شهرهای عراق تلاش کرد.

از سوی دیگر، «بشیر الحداد»، معاون دوم رئیس پارلمان عراق تصریح کرد: ریاست پارلمان و کمیسیون امور مالی مصمم به رفع مشکلات فنی و موانع فرا روی لایحه بودجه 2021 و تصویب آن به عنوان بودجه واقع‌بینانه، عادلانه و منصفانه در راستای پاسخگویی به نیازهای شهروندان در همه استان‌ها و اقلیم کردستان است.

الحداد در ادامه بر تمایل پارلمان برای کاهش هزینه‌ها متناسب با حجم درآمدها به منظور کاهش کسری بودجه تاکید کرد.

در مقابل، هیات کُرد به ریاست طالبانی ضمن اعلام آمادگی کامل این هیات برای در اختیار قرار دادن همه اطلاعات، جزئیات مالی و حساب‌های مربوط به واردات نفتی و غیرنفتی اقلیم به پارلمان و کمیسیون مالی، اظهار داشت: همه این اقدامات در راستای منافع همه طیف‌های عراقی و دستیابی به راهکاری دائمی و ریشه‌ای برای همه اختلافات کنونی است.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا