خبر اولسیاسی

درخواست مجدد کشورهای عربی برای داشتن کرسی دائم در شورای امنیت

کویت به نمایندگی از سایر کشورهای عربی مجددا خواستار اعطای کرسی دائم به کشورهای عربی در شورای امنیت سازمان ملل شد.

میدل ایست نیوز: کشورهای عربی خواستار اعطای کرسی و نمایندگی دائمی و کامل در شورای امنیت سازمان ملل متحد شدند.

به گزارش پایگاه خبری «القدس العربی» به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، «منصور العتیبی»، نماینده دائم کویت در سازمان ملل، به نمایندگی از سایر کشورهای عربی، در جلسه عصر سه شنبه، این موضوع را در مورد نمایندگی عادلانه در شورای امنیت مطرح کرد.

العتیبی گفت: کویت به نمایندگی از کشورهای عربی نمایندگی کامل عرب ها و اعطای کرسی دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد را در صورت هرگونه توسعه در آینده خواستار است.

وی افزود: نمایندگی عادلانه همچنین به نمایندگی متناسب عرب ها در رده کرسی های غیر دائمی در شورای امنیت نیاز دارد.

العتیبی توضیح داد که خواسته های کشورهای عربی براساس معیارهای عینی نشان داده شده در تراکم جمعیت عرب و تعداد کشورهای عربی در سازمان ملل است.

وی در ادامه گفت: بخش عمده ای از كار شورا و مواردی كه در دستور كار آن قرار دارد مربوط به کشورهای عربی است كه به نمایندگی عادلانه و متناسب آنها در شورای امنیت احتیاج دارد.

وی تأکید کرد که کشورهای عربی به اصلاح واقعی و جامع شورای امنیت پایبند هستند تا آن قدرت و تاثیر بیشتری در چارچوب نمایندگی، شفافیت، بی طرفی و اعتبار بیشتر داشته باشد.

این شورا در حال حاضر از 15 کشور شامل 5 عضو دائمی شامل ایالات متحده، انگلیس، فرانسه، چین و روسیه تشکیل شده است.

و هر یک از اعضای دائمی حق وتو دارند، که به آن اجازه می دهد از صدور هرگونه پیش نویس قطعنامه جلوگیری کند، منتقدان معتقدند که این امر منافع آن کشورها را تأمین می کند و مانع کار نهادهای بین المللی می شود.

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا