خبر اولسیاسی

انتشار جزئیات تازه ای از عملیات به هلاکت رساندن سرکرده داعش در عراق/ هلاکت 17 داعشی در عملیات

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق رسمی جزئیات تازه‌ای از هلاکت «ابویاسر العیساوی» سرکرده داعش در عراق و نائب «خلیفه» این گروه تروریستی منتشر کرد.

میدل ایست نیوز: واحد اطلاع رسانی دفتر نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای با امضای سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق رسمی جزئیات تازه‌ای از هلاکت «ابویاسر العیساوی»، سرکرده داعش در عراق و نائب «خلیفه» این گروه تروریستی منتشر کرد.

در این بیانیه آمده که در انتقام خون شهدای میدان الطیران و برادران الحشد الشعبی، نیروهای مسلح عراق و دستگاه امنیتی عملیاتی بزرگ اجرا کردند که به جدا شدن سرِ دشمن انجامید.

این بیانیه افزوده که در عملیاتی که زیر نظر و با پیگیری دقیق فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اجرا شد نیروهای امنیتی طی حمله‌ای به سلاح‌های ویژه و پس از اطلاع دقیق از محل اختفای آنان پناهگاه وی و یارانش را هدف قرار داد که به کشتن شدن این مقام بلندپایه و شماری از دیگر تروریست‌ها انجامید.

این بیانیه تأکید کرده که در این عملیات 17 تروریست بلندپایه از جمله راننده مخصوص، مسئول باندهای داعش در کرکوک، والی کردستان در گروه تروریستی داعش، و چند مقام تروریست دیگر به هلاکت رسیدند.

این بیانیه افزوده که در این حمله چندین پناهگاه تروریست‌های داعش نیز شناسایی شده و اطلاعات مهمی به دست آمده است و تأکید شده که این عملیات پس از بازجویی از جنایتکاران و پیجویی تماس های تروریست‌های به هلاکت رسیده اجرا شده است.

در این بیانیه تأکید شده که تروریسم در عراق هیچ جایی جز در گور نخواهد داشت.

سرتیپ «یحیی رسول»، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، تأکید کرد که هلاکت نائب خلیفه خودخوانده داعش و والی عراق در این گروه تروریستی در راستای انتقام از شهدای میدان الطیران بغداد در حادثه هفته گذشته است.

او در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق گفت که کشته شدن این سرکرده بلندپایه داعش در چارچوب عملیات «ثأر الشهداء» در منطقه وادی الشای بوده است.

رسول افزود که روند تعقیب تروریست‌های داعش هرگز متوقف نخواهد شد و تأکید کرد که کشته شدن این عضو بلندپایه ضربه‌ای شدید بر روحیه بقایای داعش خواهد بود و تأثیر بسیاری خواهد داشت.

ژنرال «عبدالوهاب الساعدی»، رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم عراق نیز تأکید کرد که این دستگاه وعده انتقام حادثه هفته گذشته را داده بود و در این راستا عملیاتی بزرگ از روز جمعه به نام «ثأر الشهداء» اجرا شد که به هلاکت این سرکرده بلندپایه داعش در منطقه وادی الشای در استان کرکوک انجامید.

او افزود که یک درگیری مستقیم و سرنوشت‌سازی میان تروریست‌ها و نیروهای دستگاه اطلاعات عراق رخ داد که طی آن برخی از تروریست‌ها خود را منفجر کردند و برخی دیگر به دست نیروهای امنیتی عراق کشته شدند.

وی تأکید کرد که دستگاه مبارزه با تروریسم عراق به این حد بسنده نخواهد کرد و تا نابودی کامل داعش به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا