خبر اولسیاسی

ولایتی خطاب به پلاسخارت: ایران آماده هرگونه کمک به عراق است

مشاور رهبری ایران در امور بین‌الملل در دیدار با نماینده سازمان ملل در امور عراق درباره مناسبات تهران و بغداد و انتخابات آتی عراق رایزنی کرد.

میدل ایست نیوز: «علی اکبر ولایتی»، مشاور رهبری ایران در امور بین‌الملل با «جنین هنیس پلاسخارت» نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

ولایتی در دیدار با پلاسخارت که در تهران برگزار شد، با تاکید بر ضرورت عدم دخالت بیگانگان و کشورهای خارجی در امور داخلی عراق اظهار داشت: مردم و دولت بزرگ عراق در تعیین سرنوشت خود نقش مسقیم دارند چرا که مردم این کشور دارای فرهنگ عمیق و ریشه داری هستند و روابط ما با عراق بسیار وسیع، عمیق و برادرانه است.

وی به نقش و جایگاه مهم مرجعیت در عراق اشاره کرد و افزود: این انتخابات برای عراق بسیار سرنوشت ساز خواهد بود و دولت و ملت عراق آینده بسیار روشنی خواهند داشت و ایران آماده هرگونه کمک و همکاری با کشور دوست و برادر عراق است و چون گذشته در کنار دولت و ملت عراق هستیم.

ولایتی عنوان کرد: ایران در مبارزه با داعش نقش بسیار مهمی ایفا کرد و سردار شهید سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس جان خود را به عنوان شهدای مقاومت در مبارزه با تروریسم و داعش اهدا کردند، به شهادت رساندن این دو شهید بزرگ اقدام اشتباه و تروریستی از طرف آمریکا بود.

مشاور رهبری ایران در امور بین الملل تاکید کرد: بی تردید انتخابات عراق انتخابات خوبی خواهد بود و مردم عراق می‌توانند با توجه به ظرفیت‌های ارزشمندی که در این کشور دارند و نقش مهم مرجعیت بر مشکلات غلبه کنند و نسبت به آینده عراق بسیار خوش بین هستیم و روابط دو کشور ایران و عراق بیش از پیش توسعه خواهد یافت.

پلاسخارت هم در این دیدار بر حفظ اتحاد و یکپارچگی عراق و اجرای انتخابات آزاد در این کشور تأکید کرد و گفت:وضعیت عراق نسبت به گذشته بهتر شده است و این کشور دارای پتانسیل خوبی از نظر اقتصادی، فرهنگی و تاریخی در میان کشورهای منطقه است و باید از همه این ظرفیت ها استفاده شود.

وی با اشاره به نقش مردم عراق و مرجعیت این کشور بر ایجاد اتحاد، یکپارچگی و برگزاری انتخابات آزاد و خوب در عراق تأکید کرد.

در این دیدار در خصوص مسایل منطقه‌ای نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

از طريق
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا