اقتصادیخبر اولسیاسی

کشف مواد کافی برای انفجاری مشابه انفجار سال گذشته در بندر بیروت

شرکت آلمانی 52 کانتینر شامل بیش از هزار تُن مواد خطرناک قابل انفجار در این بندر کشف کرده که از سال ها پیش انبار شده بوده است.

میدل ایست نیوز: مدیر شرکت آلمانی «کامبی لیفت» که مسئولیت پاکسازی بندر بیروت از مواد منفجره را بر عهده گرفته بود اعلام کرد که حجم عظیمی از مواد منفجره را از این بندر جمع آوری کرده که می توانسته انفجاری مشابه انفجار سال گذشته در این بندر ایجاد کند.

به گزارش «اسکای نیوز»، این شرکت 52 کانتینر شامل بیش از هزار تُن مواد خطرناک قابل انفجار در این بندر کشف کرده که از سال ها پیش انبار شده بوده است.

این مواد شامل اسید فورمیک و اسید هیدروکلریک و اسید هیدروفلوریک و استون و اسید گوگرد و هیدروکسید سدیم و گلیسیرین بوده است.

روز گذشته «میشل عون»، رئیس جمهور لبنان، در دیدار با سفیر آلمان در بیروت مراحل اقدامات این شرکت آلمانی برای ایمن سازی بندر و پاکسازی آن را بررسی کرد.

سفیر آلمان تأکید کرد که این شرکت همه اقدامات لازم برای خارج کردن این کانتینرها از لبنان را انجام داده است و خواستار تأمین اعتبار لازم برای انتقال آنها شد.

در 4 اوت 2020 بندر بیروت شاهد انفجاری مهیب بود که ضمن از کار انداختن بندر آسیب های بسیاری به صدها خانه مسکونی در اطرف بندر زد.

منبع
اسکای نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا