خبر اولسرخط خبرها

سفیر ایران در بغداد: عراق آمادگی لغو روادید با ایران را دارد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت که موضوع لغو روادید بین ایران و عراق مطرح شده و با تصویب آن در ایران محقق خواهد شد.

میدل ایست نیوز: سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت که موضوع لغو روادید بین ایران و عراق مطرح شده و با تصویب آن در ایران محقق خواهد شد.

«ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در گفت وگو با خبرگزاری ایسنا تاکید کرد که در ملاقاتی که رئیس قوه قضائیه با رئیس جمهور و نخست وزیر عراق داشتند، موضوع لغو روادید را مورد تاکید قرار داده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به رایگان شدن ویزا میان ایران و عراق، قدم بعدی آن یعنی لغو کلی روادید بزودی محقق شود.

مسجدی در ادامه گفت: البته لغو روادید باید به تصویب دولت‌های ایران و عراق برسد، اگر این موضوع در آینده نزدیک در ایران مورد تصویب قرار گیرد ما پیگیری خواهیم کرد که این مساله در عراق هم تصویب شود.

سفیر ایران در بغداد تاکید کرد: با توجه به رایزنی‌هایی که پیش از این داشته‌ایم طرف عراقی برای تصویب لغو روادید آمادگی‌های لازم را دارد.

روز گذشته نیز دفتر رئیس قوه قضائیه ایران در بیانیه ای خبر داد که ابراهیم رئیسی در دیدار با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق بر اهمیت تسهیل امر زیارت عتبات عالیات در عراق توسط زوار ایرانی تأکید کرده و افزوده که این موضوع مورد تأکید مقامات دو کشور است.

رئیس قوه قضاییه خطاب به الکاظمی گفت که لغو روادید، می‌تواند در تسهیل امر زیارت مؤثر باشد و انتظار ما این است که این کار با همت و تلاش شما صورت گیرد.

نخست وزیر عراق نیز در خصوص تسهیل زیارت عتبات عالیات برای ایرانیان تاکید کرد که گذشته از زمینه‌های سیاسی و اقتصادی، این موضوع مورد توجه شخص او قرار دارد و مساله روادید نباید مانعی مقابل زوار برای سفر به کشور عراق باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا