سرخط خبرهاسیاسی

ترکیه: عملیات نظامی علیه «پ ک ک» با هماهنگی بغداد و اربیل انجام می شود

ریاست جمهوری ترکیه گفت که عملیات نظامی این کشور در شمال عراق علیه عناصر پ ک ک با هماهنگی بغداد و اربیل انجام شده و خواهد شد.

میدل ایست نیوز: ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق علیه عناصر حزب کارگران کردستان (پ ک ک) با هماهنگی بغداد و اربیل انجام شده است.

«ابراهیم قالن»، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در گفت وگویی اظهار داشت: عملیات ترکیه علیه پ ک ک در شمال عراق چه در گذشته و چه در آینده با هماهنگی بغداد و اربیل انجام شده و می شود.

وی در ادامه گفت که ترکیه از توافق سنجار بین بغداد و اربیل در خصوص اخراج کامل نیروهای پ ک ک از سنجار استقبال می کند.

قالن تاکید کرد که فعالیت های  تروریستی علیه ترکیه از هر منطقه در خاک عراق و نه فقط سنجار، نباید ادامه داشته باشد.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه تصریح کرد که سنجار گام اول و تنها یک شروع برای پایان دادن به حضور عناصر پ ک ک در عراق است و ترکیه از این گام استقبال کرده است.

قالن اشاره کرد که همزمان با این گام در سنجار، ترکیه نیز به مبارزه خود برای پایان دادن به حملات تروریستی به خاک خود ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد که شکل، چارچوب و عمق عملیات ترکیه با هماهنگی مقامات عراق در صورت نیاز مشخص، و گام هایی در همان راستا اتخاذ می شود.

قالن با بیان اینکه ارتش و سرویس اطلاعاتی ترکیه تمام ارزیابی های لازم در این خصوص را انجام می دهند، تاکید کرد که ترکیه تدابیر پیشگیرانه ای را علیه تهدید های تروریستی احتمالی اتخاذ می کند و هنوز احتمال عملیات در شهر سنجار پابرجاست.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا