اجتماعیسرخط خبرها

اعمال منع آمد و شد فراگیر در عراق در روزهای جمعه و شنبه آتی

وزیر بهداشت عراق از اعمال منع آمد و شد فراگیر در روزهای جمعه و شنبه آتی خبر داد.

میدل ایست نیوز: «حسن التمیمی»، وزیر بهداشت عراق از اعمال منع آمد و شد فراگیر در روزهای جمعه و شنبه آتی خبر داد.

التمیمی با بیان اینکه طی روزهای جمعه و شنبه آتی ممنوعیت کامل آمد و شد اعمال خواهد شد اظهار داشت: این اقدامات سختگیرانه به دلیل بی‌توجهی و عدم احترام شهروندان به تدابیر پیشگیرانه اتخاذ شده است.

کمیته عالی بهداشت و سلامت عراق ساعاتی پیش در جلسه‌ای به ریاست «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، تصمیمات تازه ای برای مبارزه با افزایش آمار ابتلا به کرونا در این کشور اتخاذ کرد.

براساس مصوبات جدید که امروز (شنبه 13 فوریه) صادر شده از روز 18 فوریه (پنجشنبه) از ساعت 20 تا 5 صبح روز بعد به مدت دو هفته در همه شهرهای عراق منع آمدوشد برقرار می شود.

به موجب این مصوبه همچنین همه فعالیت های مراکز ماساژ، آرایشگاه ها، پارک ها، مساجد، حسینیه ها نیز به مدت دو هفته ممنوع می شود و برای هر متخلفی جریمه 5 میلیون دیناری تعیین می شود.

این مصوبه هرگونه برگزار مراسم ترحیم، عزاداری، عروسی در سالن ها را از 15 فوریه تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرده است.

در این مصوبات مدارس و دانشگاه های دولتی و خصوصی نیز موظف شده اند که از 18 فوریه همه درس های خود را به صورت آنلاین برگزار کنند.

در تازه ترین آمار وزارت بهداشت عراق که عصر امروز منتشر شده این کشور با افزایشی چشمگیر در مقایسه با هفته های اخیر شاهد 2190 مورد جدید ابتلا به کرونا و 7 مورد فوت براثر کرونا بوده است.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا