خبر اولسیاسی

تداوم بگومگوهای سیاسی رئیس جمهوری و نخست‌وزیر لبنان درباره روند تشکیل دولت جدید

رئیس جمهوری لبنان با صدور بیانیه‌ای نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه را به تلاش برای تحمیل عٌرف‌های جدید در روند تشکیل دولت متهم کرد.

میدل ایست نیوز: «میشل عون»، رئیس جمهوری لبنان با صدور بیانیه‌ای «سعد الحریری»، نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه را به تلاش برای تحمیل عٌرف‌ها و رسوم جدید در روند تشکیل دولت متهم کرد.

ریاست جمهوری لبنان در بیانیه‌ای در واکنش به سخنان الحریری به مناسبت سالگرد ترور پدرش رفیق الحریری اظهار داشت: «الحریری از سالگرد شهادت پدرش برای ایراد سخنانی درباره ابهامات تشکیل دولت استفاده کرد و طی آن، مغالطه‌های بسیار و سخنان نادرستی مطرح کرد که ما نیازی به پاسخ بدان نداریم چرا که نمی‌توان نتایج چهارده جلسه مشورت (میان الحریری و عون برای تشکیل دولت آتی لبنان) را تنها در یک بیانیه، بیان کرد.»

در این بیانیه آمده است: «تنها اشاره به این نکته کافی است که آنچه الحریری در سخنان خود بدان اذعان کرده برای تاکید بر تلاش وی برای تحمیل عٌرف‌های جدید و خارج از مبانی، قانون اساسی و توافقات کافی است.»

الحریری در سخنان خود تاکید کرده بود ترکیب دولت پیشنهادی که به رئیس جمهوری تقدیم شده بود از شخصیت‌های تکنوکرات و غیر حزبی تشکیل شده بود و این امر تنها راهکار نجات لبنان و بیرون کشیدن آن از بحران هاست.

نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه با اشاره به اینکه تک‌روی در تشکیل دولت جدید صورت نگرفته است، اتهامات جریان آزاد ملی وابسته به میشل عون را در تجاوز وی به اختیارات ریاست جمهوری و حقوق مسیحیان در دولت را رد کرد.

وی اظهار داشت: کابینه پیشنهادی که پیشتر تقدیم رئیس جمهوری کرده بودم، شامل 4 وزیری بود که مستقیما توسط عون نامزد شده بودند همچنین وزیر پنجم هم بسیار به وی نزدیک است.

لبنان از پاییز سال ۲۰۱۹ صحنه رویارویی‌های گسترده معترضان به وضعیت وخیم اقتصادی و ناکارآمدی سیستم سیاسی و طبقه حاکمان این کشور است.

همچنین بخوانید:

اتهام‌زنی متقابل عون و الحریری به یکدیگر درباره نقض قانون اساسی

 

از طريق
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا