خبر اولسرخط خبرها

کمیسیون اقتصادی مجلس عراق: تعدیل لایحه بودجه 500 ساعت زمان برده است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عراق تأکید کرد که این کمیسیون به بررسی و تعدیل لایحه بودجه 2021 عراق پایان داده است.

میدل ایست نیوز: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عراق تأکید کرد که این کمیسیون به بررسی و تعدیل لایحه بودجه 2021 عراق پایان داده است.

«هیثم الجبوری»، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عراق، گفت که این کمیسیون 64 جلسه به مدت 500 ساعت که در 320 ساعت آنها وزرا و مقامات دولتی و چهره های آکادمیک و رؤسای اتحادیه ها و اصناف و کارشناسان اقتصادی و نمایندگان بخش خصوصی حضور داشتند برگزار کرده است.

وی افزود که در تعدیلات انجام شده کسری بودجه عراق از 53 میلیارد دلار  به 17 میلیارد دلار کاهش و بودجه عمرانی را از 16 درصد به 24 درصد از حجم کل بودجه افزایش داده است.

او تأکید کرد که در تعدیلات انجام شده مبالغی برای پروژه های متوقف مانده و 275 میلیون دلار برای پروژه بندر بزرگ فاو و همچنین مبالغی برای فرودگاه موصل و نوسازی ورودی های بغداد و پروژه آب شیرین کن بصره اختصاص داده شده است.

الجبوری درباره سهم اقلیم کردستان از بودجه عمومی گفت که این کمیسیون به صورت حرفه ای و به دور از مسائل سیاسی به این مسئله رسیدگی کرده و برای اولین بار مقامات دیوان های حسابرسی مالی بغداد و اربیل را به جلسات خوانده ضمن اینکه وزیر نفت هم چند بار در جلسات حاضر شده تا سازوکار مناسب و عادلانه و مرضی الطرفین برای این حل مشکل پیدا شود.

او افزود که این موضوع هم تا دو روز آینده نهایی خواهد شد و قانون بودجه 2021 عراق تا پایان هفته در مجلس تصویب خواهد شد.

کمیسیون اقتصادی مجلس عراق پیش بینی کرده بود که بودجه عمومی کشور با حل اختلافات بر سر سهم اقلیم از بودجه طی 48 ساعت آینده، روز سه شنبه در مجلس تصویب شود.

«احمد حمه»، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز گفت که همه مواد لایحه بودجه نهایی شده و تنها مسئله ای که نیاز به تعیین تکلیف دارد موضوع سهم اقلیم از بودجه است که مذاکرات درون پارلمان در این باره ادامه دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا