خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

نامه سوریه به شورای امنیت: اقداماتی قاطع و فوری برای ممانعت از تکرار حملات اسرائیل اتخاذ کنید

سوریه در نامه‌ای به سازمان ملل نسبت به پیامدهای خطرناک تجاوزات مستمر اسرائیل به خاک این کشور هشدار داد و از شورای امنیت خواست تا برای ممانعت از تکرار آن، اقدامات «قاطعانه و فوری» اتخاذ کند.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه سوریه به اسرائیل نسبت به پیامدهای خطرناک تجاوزات مستمر به خاک این کشور هشدار داد و از شورای امنیت خواست تا برای ممانعت از تکرار آن، اقدامات «قاطعانه و فوری» اتخاذ کند.

وزارت امور خارجه سوریه در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت نسبت به پیامدهای مخاطره‌آمیز تجاوزات مستمر اسرائیل به خاک سوریه به بهانه‌های واهی و حمایت از گروه‌های تروریستی و تداوم اشغال بلندی‌های جولان هشدار داد.

وزارت امور خارجه سوریه مجددا از شورای امنیت خواست تا به مسئولیت خود در چارچوب منشور سازمان ملل از جمله صیانت از صلح و امنیت بین‌المللی و محکوم کردن تجاوزات آشکار اسرائیل و بازخواست آن و اتخاذ اقدامات قاطعانه و فوری برای جلوگیری از تکرار آن عمل کند.

دستگاه دیپلماسی عراق همچنین از شورای امنیت خواست تا اسرائیل ملزم به احترام گذاشتن به قطعنامه‌های این نهاد کند و تل‌آویو را بابت تروریسم و جنایت‌هایش علیه مردم سوریه مورد بازخواست قرار دهد.

وزارت امور خارجه سوریه در این نامه تاکید کرده که تجاوزات اسرائیل در حفاظت از شرکا و مزدوران تروریستش کارساز نبوده و نخواهد بود و مانع از تداوم موفقیت‌های ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم نخواهد شد.

دیده بان حقوق بشر سوریه پیشتر از جان باختن 9 نظامی در بمباران بامداد امروز حومه دمشق توسط اسرائیل خبر داد.

در بیانیه این سازمان غیر دولتی که مرکز آن در لندن است، آمده که در این حمله چند موضع ارتش سوریه ازجمله چند زاغه سلاح و موشک ایرانی هدف قرار گرفته است.

این بیانیه تأکید کرده که در این حملات 9 نظامی غیر سوریه ای جان باخته اند و افزوده که نتوانسته اطلاعاتی درباره تابعیت این افراد به دست بیاورد.

صبح امروز خبرگزاری رسمی سوریه خبر داد که در ساعت یک و 18 دقیقه بامداد امروز ارتش اسرائیل مناطقی در حومه دمشق را از سمت الخلیل و جولان هدف بمباران قرار داد.

این خبرگزاری افزود که نیروهای پدافند هوایی سوریه توانسته اند اکثر این موشک ها را منهدم کنند.

خبرنگار اسپوتنیک در سوریه نیز به نقل از یک منبع امنیتی بلند پایه خبر داد که پدافند هوایی سوریه با اهداف خصمانه ای در اطراف پایتخت سوریه مقابله کرده اند.

این منبع در گفت وگویی با اسپوتنیک گفت: موشک های اسرائیلی از فراز اراضی اشغالی در دورترین نقطه از حومه جنوب غربی دمشق به سمت مواضع نظامی سوریه شلیک شدند و پدافند هوایی سوریه ضمن مقابله با آن ها اکثرشان را ساقط کرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا