اجتماعیخبر اولسرخط خبرها

60 درصد جمعیت سوریه از نبود امنیت غذایی رنج می‌برند

سازمان ملل متحد اعلام کرد نیازهای بشردوستانه در سوریه پس از گذشت 10 سال از جنگ، افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

میدل ایست نیوز: سازمان ملل متحد اعلام کرد نیازهای بشردوستانه در سوریه پس از گذشت 10 سال از جنگ، افزایش چشمگیری پیدا کرده است که از مهم‌ترین دلایل می‌توان به تداوم درگیری‌های مسلحانه، وخیم‌تر شدن وضعیت اقتصادی، تحریم‌ها و اپیدمی کرونا اشاره کرد.

دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور بشردوستانه تصریح کرد: خدمات آب‌رسانی، بهداشت، زیرساخت‌های مربوط به فاضلاب در سراسر سوریه بسیار ضعیف با در نتیجه جنگ به کلی از بین رفته است.

به گفته این نهاد وابسته به سازمان ملل، شمار افرادی که در ماه ژانویه گذشته به کمک‌های بشردوستانه و بسته‌های حمایتی نیاز داشتند، به 13.4 میلیون تن رسید که نسبت به سال گذشته افزایش دو میلیون نفری را نشان می دهد.

در همین رابطه، برنامه جهانی غذا با تاکید بر اینکه امنیت غذایی که یکی از نیازهای مبرم انسان به شمار می‌رود، اظهار داشت: دستکم 12.4 میلیون نفر یعنی 60درصد جمعیت سوریه با نبود امنیت غذایی و گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند که این رقم تنها طی یک سال شاهد افزایش 4.5 میلیون نفری بود.

بر اساس برآورد سازمان ملل نزدیک به دو میلیون سوری در فقر مزمن زندگی می‌کنند و بیش از 2.5 میلیون کودک سوری از آموزش در مدارس محروم هستند.

سازمان‌های امدادرسان سال گذشته توانستند ماهانه به 7.6 میلیون سوری نیازمند، کمک‌های بشردوستانه ارائه کنند.

طبق گزارش‌های سازمان ملل، بیش از نیمی از مردم سوریه در نتیجه جنگ از شهرهای خود به سمت مناطق امن‌تر سوریه یا کشورهای دیگر پناهنده یا آواره شده‌اند.

«کارین ابوزید»، عضو کمیته تحقیقات مستقل سوریه در این خصوص اظهار داشت: در سایه سرمای شدید و بارش‌های برف و باران، آوارگانی که در چادرها ساکن هستند با مشکلات بسیاری رو به رو هستند و باید حقوق اساسی انسان نظیر غذا، آب، بهداشت و آموزش فارغ از گرایش‌ و نژاد آوارگان تامین شود.

ابوزید اظهار داشت: همزمان با کاهش شدید توانمندی پزشکی به دلیل حملات عمدی به مراکز پزشکی و فرار کادر پزشکی، اپیدمی کرونا هم بار بسیار سنگینی بر مراکز پزشکی و کادر آن نهاده است.

منبع
الحرة

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا