خبر اولسیاسی

دیدن هیئت واتیکان از شهر تاریخی اور و نجف اشرف برای اطلاع از مقدمات سفر پاپ به عراق+تصاویر

هیئت واتیکان در عراق برای اطلاع از مقدمات و آمادگی ها برای سفر پاپ فرانسیس به عراق در ماه مارس، از شهر تاریخی اور و نجف اشرف دیدن کرد.

میدل ایست نیوز: هیئت واتیکان امروز یکشنبه به منطقه قدیمی در نجف رفته و با دفتر «آیت الله سیستانی»، مرجعیت عالی دینی عراق دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری «السومریة نیوز» در استان نجف، دقایقی پیش هیئت واتیکان وارد منطقه قدیمی در نجف شد و با دفتر آیت الله سیستانی و برای اطلاع از مقدمات سفر پاپ فرانسیس به عراق گفت وگو کرد.

هیئت واتیکان تاکید کرد که سفر پاپ فرانسیس به عراق تاریخی خواهد بود.

«باسیل یلدو»، هماهنگ کننده عمومی این هیئت در گفت وگویی با خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت: سفر پاپ به عراق تاریخی خواهد بود و پاپ در این سفر از همه اماکن از پیش تعیین شده دیدن خواهد کرد.

پیش از این نیز این هیئت برای اطلاع از آمادگی ها لازم برای استقبال از پاپ فرانسیس در شهر تاریخی اور و مشخصا در منطقه نزدیک به منزل حضرت ابراهیم (ع) در استان ذی قار حضور یافت.

گفتنی است پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان در ماه مارس به عراق سفر می کند و با آیت الله سیستانی دیدار خواهد کرد.

سایت رسمی پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان هم پیشتر برنامه سفر وی به عراق را این گونه اعلام کرده بود: پاپ روز جمعه 5 مارس وارد فرودگاه بین‌المللی بغداد خواهد شد و «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق در سالن تشریفات فرودگاه از وی استقبال خواهد کرد.

پاپ فرانسیس پس از آن برای استقبال رسمی به کاخ ریاست جمهوری خواهد رفت و با مقامات بلندپایه عراقی، اسقف‌ها و بزرگان کلیسای سریانی کاتولیک (سید النجاه) بغداد دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

در ادامه برنامه سفر پاپ آمده است که وی در روز شنبه 6 مارس با هواپیما بغداد را به مقصد نجف اشرف ترک خواهد کرد تا با آیت‌الله سیستانی مرجعیت عالیقدر تشیع دیدار کند سپس با هواپیما به الناصریه مرکز استان ذی قار خواهد رفت تا از شهر باستانی اور (زادگاه حضرت ابراهیم علیه السلام) دیدن کند.

پاپ پس از ذی‌قار در بعد از ظهر همان روز به بغداد بازخواهد گشت تا در مراسم کلیسای مار یوسف بغداد شرکت کند.

رهبر کاتولیک‌های جهان روز یکشنبه 7 مارس 2021 به اربیل سفر کرده و با مقامات اقلیم و شماری از شخصیت‌های دینی در سالن فرودگاه اربیل دیدار خواهد کرد، سپس با هلیکوپتر به شهر الموصل خواهد رفت تا در کلیسای حوش البیعه این شهر برای جان‌باختگان و قربانیان جنگ دعا کند.

پاپ پس از آن با بالگرد به کلیسای الطاهره در منطقه قره قوش خواهد رفت و بعد از ظهر به اربیل بازخواهد گشت تا در مراسم ورزشگاه فرانسو حریری شهر اربیل شرکت کند بعد از آن به بغداد برخواهد گشت تا در روز بعد یعنی 8 مارس به رم بازگردد.

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا