خبر اولسرخط خبرها

دو جان باخته و 23 مجروح در درگیری‌های تظاهرات شب گذشته الناصریه

تظاهرات کنندگان در شهر الناصریه پس از درگیری های شب گذشته و جان باختن دو تظاهرکننده و 23 مجروح یک هفته به دولت برای برکناری استاندار و شناسایی عوامل سرکوب تظاهرات مهلت دادند.

میدل ایست نیوز: تظاهرات کنندگان در استان ذی قار، یک هفته به «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیری عراق مهلت دادند تا ضمن برکنار کردن «ناظم الوائلی»، استاندار ذی قار، عوامل خشونت علیه تظاهرات کنندگان که منجر به جان باختن دو تن از آنها و مجروح شدن 23 نفر دیگر شد را شناسایی و فاش کند.

تظاهرات در الناصریه مرکز استان ذی قار در مطالبه برکناری استاندار و مجازات قاتلان تظاهرات کنندگان در روزهای گذشته شاهد صحنه های خشونت آمیزی نظیر شلیک مستقیم گلوله و گاز اشک آور برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان بود که چند کشته و زخمی برجای گذاشت.

دیشب اهالی شهر قربانیان تظاهرات را که یکی از آنها جوانی 17 ساله بود تشییع کردند و خواستار مجازات مجرمان شدند، افزون بر اینکه مسولیت سرکوب تظاهرات را برعهده دولت گذاشتند.

ذی قار در روز گذشته مجددا شاهد سرکوب تظاهرات کنندگان بود؛ به سرعت نیروهای امنیتی اقدامات فوری اتخاذ کرده و ضمن حضور در خیابان ها در نزدیکی منزل استاندار ذی قار نیز مستقر شدند.

خانواده های شهدای الناصریه در بیانیه ای به دولت عراق 7 روز مهلت دادند تا عاملان کشتن فرزندان خود را اعلام و آنها را مجازات کند علاوه بر اینکه خواستار برکناری استاندار ذی قار شدند.

در بیانیه مذکور آمده است که درخواست آنها در پی تظاهرات روز گذشته مطرح شده است و باید به سرعت در خصوص استاندار، مشاوران، نمایندگان و معاونانش تحقیقات انجام شود.

آنها همچنین خواستار انجام تحقیقات از سوی کمیته ها در خصوص افسران و نیروهای ضد شوری که در کشتن تظاهرات کنندگان مشارکت داشتند، و همچنین اعلام نتایج تحقیقات شدند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا