خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

مشاور امنیت ملی عراق: حضور نیروهای ناتو در عراق تصمیم حاکمیتی است

مشاور امنیت ملی عراق، تاکید کرد حضور هیئت ناتو در عراق با اجازه دولت و تصمیمی حاکمیتی است.

میدل ایست نیوز: قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق، تاکید کرد حضور هیئت ناتو در عراق با اجازه دولت و تصمیمی حاکمیتی است.

در بیانیه رسمی دفتر الاعرجی تاکید شده که در میزگرد مشترک میان دفتر مشاور امنیت ملی عراق و دفتر نمایندگی پیمان ناتو با حضور نزار خیرالله قائم مقام وزارت خارجه عراق عبدالامیر یارالله رئیس ستاد مشترک و شماری از مقامات امنیتی و سیاسی برگزار شد، مشاور امنیت ملی عراق تاکید کرد که کشورها بر اساس منافع و نیازهای امنیتی خود تصمیم های حاکمیتی می‌گیرند و طبیعی است که عراق در راستای تامین منافع و امنیت خود با جامعه بین‌الملل همکاری کند.

وی افزود که هیئت ناتو در عراق با موافقت دولت این کشور حضور دارد ‌‌و عراق از حمایت بین المللی برای بهبود و تقویت توان نظامی و دفاعی و امنیتی خود استفاده می‌کند.

وی گفت که که هیئت ناتو در عراق شامل مستشاران و نیروهای اداری و فنی و نه نیروهای رزمی می‌شود.

قائم مقام وزارت خارجه عراق هم در این میزگرد تاکید کرد دولت عراق بر اساس حکومت و تعادل در منطقه ای پرتنش تصمیم می‌گیرد.

او افزود ماموریت نیروهای ناتو در عراق صرفاً آموزشی است و عراق هیچ توافقنامه‌ای با پیمان ناتو امضا نکرده است فقط میان دو طرف نامه‌هایی درباره حمایت و مشورت و آموزش ردوبدل شده است.

فرماندهی نیروهای ناتو در عراق نیز در این میزگرد تاکید کرد این نیروها ماموریت مستشاری و غیر رزمی دارندو شمار آنها در آن ۳۲۰ نیرو شامل مستشاران و نیروهای اداری و فنی می شود.

او افزود که نیروهای ناتو با موافقت دولت عراق در این کشور حضور دارند و متعهد به احترام به حاکمیت ارضی عراق هستند و با همکاری دولت عراق فعالیت می‌کنند تا کارآیی تشکیلات نظامی و امنیتی عراق را افزایش دهند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا