خبر اولسیاسی

حمله هوایی امریکا به سوریه/ پنتاگون: نیروهای وابسته به ایران در سوریه را هدف قرار دادیم

سخنگوی وزارت دفاع امریکا، خبر داد که این حمله به اجازه رئیس‌جمهور امریکا و در واکنش به حملات اخیر در عراق و تهدیدهای مدام علیه نیروهای امریکایی و نیروهای ائتلاف بوده است.

میدل ایست نیوز: خبرگزاری «رویترز» به نقل از مقامات امریکایی خبر داد که ایالات متحده به مواضع آنچه «گروه‌های مسلح وابسته به ایران و مسئول در حملات اخیر به امریکایی‌ها و متحدانشان در عراق» خوانده شده حمله هوایی کرده است.

هم‌زمان خبرگزاری «فرانس پرس» به نقل از «جان کربی»، سخنگوی وزارت دفاع امریکا، خبر داد که این حمله با اجازه رئیس‌جمهور امریکا و در واکنش به حملات اخیر در عراق و تهدیدهای مدام علیه نیروهای امریکایی و نیروهای ائتلاف بوده است.

کربی تأکید کرده که در این حمله چند تأسیسات نظامی در یک پاسگاه مرزی هدف قرار گرفته و افزوده که این تأسیسات متعلق به شماری از «گروه‌های مسلح وابسته به ایران ازجمله کتائب حزب الله و کتائب سیدالشهداء» بوده است.

به گفته کربی این واکنش نظامی متناسب با اقدامات دیپلماتیک و پس از مشورت با شرکای امریکا در ائتلاف بین المللی انجام شده است.

او گفت که این حمله پیامی روشن است که نشان می‌دهد رئیس جمهور امریکا با جدیت حفاظت از نیروهای امریکایی و ائتلاف را پیگیری می‌کند.

کربی تأکید کرد که امریکا در پی برخورد با عاملان حملات راکتی به دور از افزایش تنش با ایران بود.

از سوی دیگر، نشریه «نیویورک تایمز» به نقل از مقامات امریکایی تأکید کرد که این اقدام نظامی «یک حمله کوچک» و در حد شلیک «یک بمب» بر چند ساختمان کوچک در مرز عراق و سوریه بوده است.

این مقامات افزوده‌اند که این حمله در خاک سوریه انجام شده تا موجب واکنش دیپلماتیک دولت عراق نشود و تأکید کرده‌اند که هدف‌های متعددی مطرح شده بود اما «بایدن با آنچه از همه کوچک‌تر بود موافقت کرد».

در واکنش به این عملیات، «لوید اوستن»، وزیر دفاع امریکا، تأکید کرد که «بابت آنچه هدف قرار داده‌ایم مطمئنیم و می‌دانیم کجا را زده‌ایم» و افزود که این گروه مسلح همان کسانی هستند که حملات اخیر را انجام داده‌اند.

از سوی دیگر، دیده بان حقوق بشر سوریه به نقل از منابع محلی خبر داد که جنگنده‌های امریکایی دست‌کم 6 بار سه کامیون حامل مهمات متعلق به گروه‌های نزدیک به ایران در نزدیکی شهر البوکمال را که در راه انتقال به پایگاه «امام علی» در نزدیکی البوکمال بوده هدف قرر داده‌اند و افزود که در این حمله افرادی جان باخته‌اند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا