خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

لاوروف: واشنگتن چند دقیقه قبل از حمله امروز خود در سوریه به مسکو اطلاع داد

وزیر خارجه روسیه، تأکید کرد که واشنگتن فقط چند دقیقه پس از حمله به مسکو اطلاع‌رسانی کرده بود.

میدل ایست نیوز: «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه، تأکید کرد که کرملین حمله امریکا در خاک سوریه را کاملا زیر نظر دارد و با سران سوریه در تماس است.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» او به خبرنگاران گفت که درباره این حمله فقط همین را می‌تواند بگوید که مسکو تحولات و موضوع حمله را زیر نظر دارد و با مقامات سوریه در تماس دائم است.

پسکوف در پاسخ به این سؤال که آیا امریکا به روسیه درباره این حمله از پیش پیغامی داده بود یا نه  گفت که نمی‌تواند به این سؤال پاسخ دهد چون این‌گونه پیغام‌ها از طریق ارتش منتقل می‌شود و او از تماس‌های ارتش اطلاعی ندارد.

هم‌زمان «سرگی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه، تأکید کرد که واشنگتن فقط چند دقیقه پس از حمله به مسکو اطلاع‌رسانی کرده بود.

به گزارش «روسیا الیوم» او در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر امور خارجه افغانستان گفت که فاصله پیغام امریکا و اجرای حمله 4-5 دقیقه بیشتر نبوده است و در چنین فاصله کوتاهی نیروهای روسیه امکان جلوگیری از درگیری را نداشته اند.

لاوروف حضور نیروهای امریکا در سوریه را غیر قانونی و خلاف عرف بین‌الملل و قطع‌نامه 2254 شورای امنیت دانست و افزود که اطلاعات موجود نشان می‌دهد که واشنگتن تصمیمی برای خروج از سوریه ندارد.

صبح امروز «جان کربی»، سخنگوی وزارت دفاع امریکا، خبر داد که این حمله با اجازه رئیس‌جمهوری امریکا و در واکنش به حملات اخیر در عراق و تهدیدهای مدام علیه نیروهای امریکایی و نیروهای ائتلاف بوده است.

کربی تأکید کرده که در این حمله چند تأسیسات نظامی در یک پاسگاه مرزی هدف قرار گرفته و افزوده که این تأسیسات متعلق به شماری از «گروه‌های مسلح وابسته به ایران ازجمله کتائب حزب الله و کتائب سیدالشهداء» بوده است.

به گفته کربی این واکنش نظامی متناسب با اقدامات دیپلماتیک و پس از مشورت با شرکای امریکا در ائتلاف بین المللی انجام شده است.

او گفت که این حمله پیامی روشن است که نشان می‌دهد رئیس جمهوری امریکا با جدیت حفاظت از نیروهای امریکایی و ائتلاف را پیگیری می‌کند.

کربی تأکید کرد که امریکا در پی برخورد با عاملان حملات راکتی به دور از افزایش تنش با ایران بود.

در واکنش به این عملیات، «لوید اوستن»، وزیر دفاع امریکا، تأکید کرد که «بابت آنچه هدف قرار داده‌ایم مطمئنیم و می‌دانیم کجا را زده‌ایم» و افزود که این گروه مسلح همان کسانی هستند که حملات اخیر را انجام داده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا