خبر اولسیاسی

گزارش و فیلم تازه ای درباره حمله موشکی ایران به پایگاه «عین الاسد»

در ژانویه سال گذشته ایران بزرگ ترین حمله موشکی در تاریخ خود علیه نیروهای امریکایی را اجرا کرد و 11 موشک به پایگاه هوایی عین الاسد شلیک کرد.

میدل ایست نیوز:  در ژانویه سال گذشته ایران بزرگ ترین حمله موشکی در تاریخ خود علیه نیروهای امریکایی را اجرا کرد و 11 موشک به پایگاه هوایی عین الاسد شلیک کرد.

در آن زمان در این پایگاه 2 هزار سرباز امریکایی و ده ها هواپیما حضور داشت. عملیات ایران در واکنش به ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در نزدیکی فرودگاه بغداد توسط امریکا بود.

ژنرال «فرانک مکنزی»، فرمانده ستاد نیروهای مرکزی امریکا (سنتکام) در یادآوری آن شب می گوید: «گاه حوادثی پیش می آید که اگر درست عمل نکنی به جنگ تمام عیار تبدیل می شود».

شبکه CBS به تصاویر تازه ای از این عملیات دست یافته که توسط یک پهپاد فیلمبرداری شده است.

مکنزی تأکید می کند که وقتی دستگاه های اطلاعاتی امریکا باخبر شدند که ایران خود را برای یک حمله موشکی آماده می کند، «زمان کافی برای تخلیه پایگاه را داشتیم، هزار سرباز و 50 جنگنده آنجا بود، اگر تخلیه نکرده بودیم فکر می کنم 20-30 جنگنده  و 100 تا 150 نیرو را از دست می دادیم».

او می افزاید که برنامه ای برای حمله انتقام جویانه درصورت کشته شدن سربازان امریکایی در دستور کار بود.

16 موشک شلیک شد که 5 تای آنها به خطا رفت. مکنزی می گوید: «هیچ وقت چنین حمله ای ندیده بودم، موشک هایشان دقیق است، تا حد زیادی همان جایی را که می خواستند بزنند زدند».

این حمله باعث شد که حدود صد سرباز امریکایی دچار عارضه های مغزی ناشی از انفجار شوند که برخی از آنها هنوز هم به این مشکلات دچارند.

 

منبع
cbsnews

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا