خبر اولسرخط خبرها

واکنش گروه های مسلح عراق به حمله اخیر امریکا در مرز عراق و سوریه

گروه های مسلح عراق ضمن محکوم کردن حمله امریکا به مواضع آن ها در مرز عراق و سوریه، امریکا را به انتقامی سخت تهدید کردند.

میدل ایست نیوز: برخی گروه های مسلح عراق ضمن محکومیت حمله هوایی اخیر امریکا به مواضع آنها در مرز عراق و سوریه، واشنگتن را به پاسخی سخت تهدید کردند.

عصائب اهل حق

«قیس الخزعلی»، دبیرکل عصائب اهل حق با انتشار توئیتی گفت: حمله به مقرهای الحشد الشعبی که وظیفه حفاظت از مرزهای عراق با سوریه را دارند، محکوم می کنیم.

وی افزود: این اقدام حقیر مشخص می کند که دولت جدید امریکا و اتخاذ این سیاست خصمانه و تداوم تعرضات متعمدانه، به صورت واضح در خدمت پروژه صهیونیستی و به هزینه مردم عراق و خون فرزندان آنهاست.

الخزعلی در ادامه تصریح کرد: ما تاکید می کنیم که خروج نیروهای امریکایی از عراق تنها راه به ثبات رسیدن عراق است و عزم ملی، تصمیم سیاسی و قدرت مقاومت ضامن تحقق این امر است.

جنبش النجباء

از طرفی دیگر جنبش النجباء از دیگر گروه های مسلح عراق گفت که حمله امریکا بدون مجازات و پاسخی سخت از سوی نیروهای مقاومت که متناسب با حجم حمله باشد، نخواهد ماند.

کتائب سید الشهداء

«ابو الاء الولائی»، دبیرکل کتائب سید الشهداء نیز با انتشار توئیتی گفت: از حمله امریکا به مواضع گروه های مقاومت غافلگیر نشدیم، چرا که چنین انتظار می رود، زیرا ما وارد جنگ برای آزادسازی سرزمینمان از اشغالگری هستیم که افراد ملی گرای نابینا آن را نمی بینند.

وی همچنین اظهارات وزیر امور خارجه عراق که گفته بود مقاومت در عراق وجود ندارد را محکوم کرد.

کتائب حزب الله

کتائب حزب الله عراق نیز در بیانیه ای نسبت به توطئه برخی طرف های داخلی مورد حمایت عربستان و اسرائیل برای پیشبرد واشنگتن به سوی حمله به مواضع الحشد العشبی هشدار داد.

در ادامه بیانیه آمده است که اگر همکاری دستگاه امنیتی عراق در ارائه اطلاعات به امریکایی ها ثابت شود، اعترافی خطرناک به نقش خیانت کارانه ای خواهد بود که باید به اتهام خیانت بزرگ مجازات شود.

ائتلاف فتح

ائتلاف فتح به ریاست هادی العامری همچنین خواستار تحقیق در خصوص ادعا امریکا مبنی بر همکاری بین دولت عراق و وزارت دفاع امریکا در انجام این حمله شد.

در بیانیه ائتلاف فتح آمده است: اطلاعات موجود نشان از آن دارد که امریکا نیروهای الحشد الشعبی در مرز عراق و سوریه را هدف قرار داده است اما وزارت دفاع امریکا ادعا می کند این حمله به گروه های مقاومت اسلامی عراق در خاک سوریه انجام شده است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا