اجتماعیخبر اول

210 گور دسته جمعی در عراق شناسایی شده است

رئیس مؤسسه دولتی شهدای عراق اعلام کرد که شمار گورهای دسته جمعی شناسایی شده در عراق 210 عدد است.

میدل ایست نیوز: رئیس مؤسسه دولتی شهدای عراق اعلام کرد که شمار گورهای دسته جمعی شناسایی شده در عراق 210 عدد است که فقط 105عدد از آنها گشوده شده است.

«کاظم عوید» در گفت وگو با نشریه رسمی «الصباح» عراق گفت که سه نوع گور دسته جمعی در عراق وجود دارد، یکی آنچه از رژیم بعث به جای مانده، یکی آنچه مربوط به حوادث تروریستی بعد از 2003 است، و سوم گورهای دسته جمعی به جای مانده از جنایات داعش پس از 2014.

عوید گفت که گورهای به جا مانده از جنایات رژیم بعث که توسط هیئت های کارشناسی شناسایی شده اند 98 گور هستند که 76 تای آنها گشوده شده و از جنایات داعش 112 گور دسته جمعی شناسایی شده که فقط 29 تای آنها گشوده شده است ضمن اینکه گورهای بسیار دیگری هم هست که شناسایی نشده یا هنوز اقدامات قانونی برای درج آنها در دستور کار انجام نشده است.

او افزود که در سال گذشته 12 گور گشوده شد و اقدامات برای شناسایی اجساد موجود در آنها ادامه دارد.

عوید تأکید کرد که شمار اجساد بیرون آورده شده از این گورها 6 هزار و 393 جسد است.

رئیس مؤسسه دولتی شهدای عراق افزود که در روند گشودن گورهای دسته جمعی و تلاش برای شناسایی اجساد تیمی از پزشکی قانونی و کمیته بین المللی مفقودالاثرها حضور دارد.

او کمبود اختصاص بودجه و پیامدهای ناشی از شیوع کرونا و دشواری انتقال میان شهرها را از مشکلات پیش روی برنامه گشودن گورهای دسته جمعی در عراق دانست.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا