خبر اولسرخط خبرها

ایران سفیر ترکیه در تهران را احضار کرد

سفیر ترکیه در تهران در پی اظهارات وزیر کشور ترکیه درباره حضور «پ ک ک» در ایران به وزارت امور خارجه ایران احضار شد.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه ایران «دریا اورس»، سفیر ترکیه در تهران را در پی اظهارات وزیر کشور ترکیه درباره حضور عناصر حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در ایران احضار کرد.

وزارت خارجه ایران پس از احضار سفیر ترکیه در تهران، یادداشتی اعتراضی نسبت به اظهارات وزیر کشور ترکیه تسلیم، و آن را غیر قابل قبول توصیف کرد.

وزارت خارجه ایران ضمن انتقاد از اظهارات سفیر ترکیه در عراق، آن را غیر قابل توجیه دانست.

پیش از این نیز وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای کوتاه ضمن اعلام احضار سفیر ایران در آنکارا به دلیل اظهارنظر «ایرج مسجدی»، سفیر ایران در بغداد در اتهام‌زنی به ترکیه در نقض حاکمیت عراق، اظهار داشت: انتظار آنکارا از تهران نه مخالفت با مبارزه ترکیه علیه تروریسم، بلکه همراهی با ترکیه است.

پیشتر ایرج مسجدی، سفیر ایران در بغداد، در مصاحبه با شبکه «روداو» درباره وضعیت سنجار و تهدیدهای ترکیه گفت که ایران از امنیت و ثبات در سنجار حمایت می‌کند و وضعیت سنجار را به ترکیه نامربوط می‌داند و ترکیه حق تهدید و تصمیم‌گیری در این باره را ندارد و فقط عراق است که باید در این باره تصمیم بگیرد.

مسجدی گفت که ایران مخالف دخالت‌های نظامی ترکیه در عراق است و افزود که باید امنیت عراق به دست نیروهای امنیتی خود عراق باشد و نیروهای ترکیه باید از عراق خارج شوند.

«فاتح یلدیز»، سفیر ترکیه در بغداد، به اظهارات سفیر ایران در بغداد درباره دخالت نظامی ترکیه در عراق واکنش نشان داد و با انتشار توئیتی نوشت که سفیر ایران آخرین کسی است که می‌تواند درباره احترام گذاشتن ترکیه به مرزهای عراق سخن بگوید.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا