سرخط خبرهاسیاسی

توافق 5 گروه فلسطینی با جنبش فتح برای تشکیل ائتلافی واحد در انتخابات آتی

عضو ارشد جنبش فتح تاکید کرد 5 گروه فلسطینی رسما موافقت خود برای ائتلاف با فتح در انتخابات آتی اعلام کرده‌اند.

میدل ایست نیوز: «عزام الاحمد»، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) و کمیته مرکزی جنبش فتح تاکید کرد 5 گروه فلسطینی رسما موافقت خود برای ائتلاف با فتح در انتخابات آتی اعلام کرده‌اند.

الاحمد در گفت‌وگو با رادیو «صدای فلسطین» تصریح گرد: بر اساس تصمیم کمیته مرکزی فتح و بدون توجه به موضع دیگر گروه‌ها، ما تماس‌ها با پنج گروه فلسطینی را برای توافق نهایی بر سر تشکیل ائتلاف انتخاباتی آغاز کردیم.

وی افزود: فتح بارها اعلام کرده آمادگی دارد تا با همه گروه‌ها، شخصیت‌های ملی و گروه‌های مدنی برای تشکیل ائتلاف مشترک همکاری کند.

این عضو ارشد فتح با بیان اینکه دیگر گروه‌ها هنوز موضع نهایی اتخاذ نکرده‌اند، اظهار داشت: گروه‌هایی که موافقت خود را برای تشکیل ائتلاف انتخاباتی مشترک به اطلاع فتح رسانده‌اند، عبارت است از حزب فدا، جبهه مبارزه مردمی، جبهه آزادی‌بخش عربی، جبهه آزادی‌بخش فلسطین و جبهه عربی فلسطینی.

وی درباره حماس گفت: اصولا حماس درباره این پرونده مذاکره نکرده است اما ما از مدت‌ها پیش آمادگی این موضوع را داریم و امیدواریم طی روزهای آتی این موضوع تعیین‌تکلیف و نهایی شود.

الاحمد با بیان اینکه تماس‌ها و گفت‌وگوها میان گروه‌های فلسطینی برای تشکیل فهرست انتخاباتی امری طبیعی و قانونی است، گفت: ما خوش‌بین هستیم که برگزاری انتخابات و نتایج آن منجر به پایان دادن به اختلاف و چنددستگی خواهد شد.

وی با پیش‌بینی اینکه بر اساس تماس‌های انجام شده، از انتخابات آتی حمایت بین‌المللی خواهد شد، درباره برگزاری انتخابات در بیت‌المقدس گفت: این یکی از موارد مهم در مذاکرات ماست و به طرف اسرائیلی گفته‌ایم که هیچگونه توافق بین‌المللی میان ما و شما در این خصوص وجود ندارد و باید دولت اسرائیل هیچگونه مانعی در مسیر برگزاری انتخابات در بیت‌المقدس ایجاد نکند، اتحادیه اروپا هم بر این امر تاکید کرده است و باید همه فلسطینی‌ها در اراضی اشغالی سال 1967 میلادی در همه مراحل انتخابات شرکت کنند.

الاحمد در پایان تاکید کرد در صورتی که اسرائیل در مسیر مشارکت اهالی بیت‌المقدس در انتخابات سنگ‌اندازی کند، مشارکت در انتخابات نوعی مقاومت مردمی خواهد بود.

مرحله اول انتخابات پارلمانی فلسطین در 22 مه و انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان در 31 اوت و انتخابات مجلس ملی پس از تفاهمات داخلی تا حداکثر ژوئیه 2021 برگزار خواهد شد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا