اقتصادیسرخط خبرها

ذخایر ارزی عراق به 55 میلیارد دلار افزایش یافت

بانک مرکزی عراق از بهبود وضعیت ذخایر ارزی این کشور در پی افزایش قیمت نفت و افزایش قیمت ارز در عراق خبر داد.

میدل ایست نیوز: بانک مرکزی عراق از بهبود وضعیت ذخایر ارزی این کشور در پی افزایش قیمت نفت و افزایش قیمت ارز در عراق خبر داد.

به گزارش «یس نیوز»، بانک مرکزی عراق رسما اعلام کرد که حجم ذخایر نقدی اش به 55 میلیارد دلار رسیده که علت آن افزایش قیمت نفت و کاهش فروش ارز به بانک ها بوده است.

در ماه نوامبر گذشته، کمیسیون اقتصادی مجلس عراق، اعلام کرده که بود که ذخایر ارزی نقدی کشور در پی برداشت دولت به 35 میلیارد دلار کاهش یافته است.

در ماه اکتبر گذشته مجلس عراق به دولت اجازه داد که برای تأمین هزینه های خود از ذخایر ارزی برداشت کند و در پی آن حجم ذخایر عراق از 51 میلیارد دلار در آن زمان به 35 میلیارد دلار کاهش یافت.

هفته گذشته، «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، در سخنانی در نشست هیئت دولت عراق، گفت که سال گذشته برخی امید بسته بودند که بحران اقتصادی پیش آمده شاهد فروپاشی اقتصادی عراق باشند.

او گفت که دولت با اتخاذ تدابیر مناسب توانست اوضاع اقتصادی کشور را مدیریت کند و تا پایان ماه جاری ذخایر ارزی عراق 4 میلیارد دلار بیشتر از دوران قبل از بحران اقتصادی خواهد بود.

روز جمعه نیز وزارت دارایی عراق خبر داد که اعتبار مالی عراق در طبقه بندی مؤسسه استاندارد اند پورز در سطح B منفی ثابت مانده است.

این مؤسسه همچنین آینده اقتصاد عراق را باثبات پیش بینی کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا